Pełna wersja

20-latek uwierzyÅ‚, że rozmawia z pracownikiem banku

2022-11-18 09:39

20-letni mieszkaniec powiatu biÅ‚gorajskiego podczas rozmowy z faÅ‚szywym pracownikiem banku, uwierzyÅ‚, że ktoÅ› na jego dane chce zaciÄ…gnąć kredyt w wysokoÅ›ci 20 000 zÅ‚otych. Celem zabezpieczenia wszystkich Å›rodków znajdujÄ…cych siÄ™ na koncie podaÅ‚ oszustowi kod BLIK, myÅ›lÄ…c że pieniÄ…dze trafiÄ… na bezpieczny rachunek bankowy.

W czwartek 17 listopada do biłgorajskiej komendy zgłosił się 20-letni mieszkaniec powiatu, który padł ofiarą oszustwa. Jak ustalili policjanci mężczyzna odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku.

- 20-latek podczas rozmowy usłyszał, że na jego dane ktoś usiłował zaciągnąć kredyt w wysokości ponad 20 000 złotych. Oszust wmówił mu, że aby zabezpieczyć środki bank wszczął odpowiednie procedury i konieczne jest przelanie pieniędzy na nowe konto. Pierwszym krokiem zabezpieczenia pieniędzy miało być wygenerowanie kodu BLIK. 20-latek sądząc, że pracownik banku chce mu pomóc posłuchał i podał kod oszustowi, a następnie autoryzował transakcję. Na zakończenie rozmówca polecił mu udać się do banku po nową kartę - relacjonuje asp. Joanna Klimek.

Młody mężczyzna wierząc w całą historię poszedł do banku, gdzie dowiedział się, że z jego konta w jednym z bankomatów na terenie kraju zostały wypłacone pieniądze w kwocie 3 000 złotych

Po raz kolejny policjanci apelują o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub z linków przesłanych w wiadomościach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.

JK/Red.