Pełna wersja

59-latek stracił prawie 40 tys. zł. Oszust podał się za pracownika banku

2022-11-21 14:27

59-letni mieszkaniec powiatu biÅ‚gorajskiego podczas rozmowy z faÅ‚szywym pracownikiem banku, zainstalowaÅ‚ oprogramowanie do zdalnej obsÅ‚ugi pulpitu. W efekcie z konta mężczyzny oszuÅ›ci wykonali przelew na prawie 40 000 zÅ‚otych.

Do policjantów zgłosił się 59-latek z powiatu biłgorajskiego, który padł ofiarą oszustwa. Z relacji mężczyzny wynikało, że odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik z wydziału zabezpieczeń banku. Podczas rozmowy usłyszał, że ktoś usiłował wypłacić jego pieniądze i bank chce zablokować podejrzaną transakcję.

Oszust namówił mężczyznę do zainstalowania aplikacji służącej do zdalnej obsługi pulpitu, a następnie polecił mu by zalogował się do swojej bankowości elektronicznej. 59-latek wykonał polecenie, następnie zobaczył listę składającą się z kilkunastu pytań dotyczących między innymi jego danych osobowych, uzupełnienie listy jak powiedział mu rozmówca było konieczne do ponownego uruchomienia konta. Mężczyzna, nie podejrzewając, że rozmawia z oszustem podał dane. Po chwili okazało się, że z jego konta wykonany został przelew na kwotę prawie 40 000 złotych. Wtedy zrozumiał, że został oszukany. O powyższym fakcie powiadomił bank oraz policjantów.

Policjanci apelują o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów, czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.

JK/Red.