Przebudowa ostatniego odcinka trasy wojewódzkiej nr 835, od Biłgoraja do granicy województwa lubelskiego, rozpoczęła się ze znacznym opóźnieniem ze względu na przedłużającą się procedurę przetargową. W 2021r. ruszyły prace budowlane.
- W ramach inwestycji przebudowane zostały 3 mosty (w Markowiczach, Księżpolu oraz w Płusach), wybudowano drogi serwisowe o szerokości jezdni 3,5m (2 x 1,75m) z mijankami, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, zamontowano bariery ochronne, wykonano przejścia dla pieszych, oświetlenie drogowe oraz miejsce do kontroli i ważenia pojazdów - informował Zarzą Dróg Wojewódzkich.
Wartość robót, które w 99% finansowane są z Lubelskie Fundusze Europejskie to około 177 mln złotych.
Prace były na ukończeniu już pod koniec wakacji. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Przebudowa DW nr 835 na finiszu. Dla kierowców była to doga przez mękę, ale teraz można cieszyć się z nowej trasy, która znacznie ułatwia podróżwanie zarówno samochodem, jak i rowerem. Już dokonano odbioru technicznego zadania.
- Jeżeli chodzi o drogę wojewódzką Nr 835, a dokładnie o jej 25 kilometrowy odcinek, który był w przebudowie, to odbiory techniczne zostały zakończone i droga została już oddana do użytku - wyjaśnnia w rozmowie z naszym portalem Kamil Jakubowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Zwykle zakończnie tak dużych inwestycji wiązały się z oficjalnym spotkaniem i przecięciem wstęgi. Tym razem nie zaplanowano takiego wydarzenia?
- Termin oficjalnego otwarcia jeszcze nie został ustalony - dodaje rzecznik Jakubowski.
Przypomnijmy:
Trasa nr 835 to najdłuższa w kraju, bo licząca 225 km droga wojewódzka, łącząca Lublin z położoną na Podkarpaciu Grabownicą Starzeńską.