Pełna wersja

Telefon z banku uchroniÅ‚ mieszkankÄ™ przed utratÄ… pieniÄ™dzy

2023-08-02 12:48

51-latka za poÅ›rednictwem portalu ogÅ‚oszeniowego, zamierzaÅ‚a sprzedać klatkÄ™ dla psa. Po krótkiej korespondencji z potencjalnym kupcem, weszÅ‚a w otrzymany link, wypeÅ‚niÅ‚a go oczekujÄ…c na realizacjÄ™ sprzedaży. Na szczęście telefon z infolinii banku w celu autoryzacji transakcji uchroniÅ‚ kobietÄ™ przed utratÄ… swoich pieniÄ™dzy.

Do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 51-letnia mieszkanka powiatu, która poinformowała o próbie oszustwa podczas sprzedaży internetowej. Kobieta wspólnie z córką pod koniec lipca zamieściła na portalu internetowym ogłoszenie o sprzedaży klatki dla psa za kwotę 250 złotych. Niedługo po tym, odezwała się osoba zainteresowana kupnem. Kobieta otrzymała link od firmy kurierskiej, w który kliknęła i wypełniła wymagany formularz. Następnie SMS-em potwierdziła warunki umowy.

Na szczęście otrzymała telefon z infolinii swojego banku z zapytaniem o autoryzację przelewu na kwotę ponad 1400 złotych. Zaskoczona 51-latka z pomocą pracownika banku natychmiast zablokowała płatność i dzięki temu nie straciła swoich pieniędzy.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online:

• zanim dokonasz płatności online, upewnij się, że korzystasz z zaufanego serwisu;

• regularnie sprawdzaj swoje konto bankowe i historię transakcji, aby upewnić się, że nie ma na nim nieautoryzowanych transakcji;

• nie stosuj jednego hasła (tego samego) do wszystkich aplikacji, portali, stron w sieci, które tego wymagają;

• sprawdź, czy strona www na której jesteś jest prawdziwa np. czy adres witryny nie zawiera błędów, literówek lub znaków specjalnych;

• nie klikaj w podejrzane linki, które miałyby umożliwić płatności;

• uważnie czytaj powiadomienia z aplikacji Twojego banku, zwłaszcza gdy dotyczą autoryzacji płatności.

JP/Red.