Pełna wersja

Chciała uratować swoje oszczędności. Została oszukana na 120 tys. zł

2023-11-23 09:06

Kolejna osoba padÅ‚a ofiarÄ… oszustów. 39-latka uwierzyÅ‚a oszustowi podszywajÄ…cemu siÄ™ pod pracownika banku. Jej oszczÄ™dnoÅ›ci miaÅ‚y być zagrożone i dlatego, za namowÄ… rozmówcy przelaÅ‚a je na "bezpieczne" konta, tracÄ…c tym samym prawie 120 tysiÄ™cy zÅ‚otych. PamiÄ™tajmy o podstawowych zasadach bezpieczeÅ„stwa i nie ufajmy nieznajomym, szczególnie jeżeli proszÄ… nas o przelanie lub przekazanie pieniÄ™dzy.

W środę 22 listopada, do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 39-latka z powiatu biłgorajskiego, która padła ofiarą oszustwa. Z relacji kobiety wynikało, że w połowie bieżącego miesiąca odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku.

- Podczas rozmowy usłyszała, że na jej dane ktoś usiłował zaciągnąć kredyt. Oszust wmówił jej, że aby zabezpieczyć swoje oszczędności konieczne jest przelanie pieniędzy na nowe bezpieczne konta. 39-latka wykonywała wszystkie polecenia, wchodziła w podesłane linki, logowała się na swoje konto i przekazywała otrzymywane kody. W wyniku manipulacji oszusta dokonała kilku przelewów na kwotę prawie 120 tysięcy złotych - relacjonuje asp. Joanna Klimek, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju.

Po raz kolejny funkcjonariusz apelują o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Najczęściej, wykorzystując strach posiadacza rachunku przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów, czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania.

red.