Pełna wersja

Google Merchant Center - co daje w praktyce?

2024-01-02 16:29

Działania mające na celu skuteczne pozycjonowanie i zwiększenie widoczności strony w internecie może być wspierana przez szereg narzędzi i usług Google. Jedną z nich jest Google Merchant Center - narzędzie obowiązkowe dla każdego, kto chce zarządzać kampaniami eCommerce w Google Ads. W jaki sposób dokładnie działa ta usługa? Jakie korzyści niesie z sobą korzystanie z niej? Co trzeba zrobić, by korzystnie wpłynąć na sprzedaż?

1. Czym jest Google Merchant Center? Zakładanie konta

2. Wszystko na temat pliku produktowego

3. Powiązanie Google Merchant Center z Google Ads

4. Najważniejsze korzyści Google Merchant Center

Choć sporo informacji na temat Google Merchant Center dostarcza samo Google, warto poznać rekomendacje i porady również z innej strony i odmiennej perspektywy. Dzięki temu twoje działania mają szansę być jeszcze skuteczniejsze.

Czym jest Google Merchant Center? Zakładanie konta

Osoby, które wcześniej nie miały styczności z omawianym narzędziem, z pewnością chciałyby poznać więcej szczegółów na temat tego, czym jest Google Merchant Center. Jest to jedna z wielu oferowanych przez Google usług dla osób zajmujących się e-commerce. Umożliwia przesyłanie informacji produktowych opublikowanych w sklepie internetowym do wyszukiwarki Google, dzięki czemu zainteresowani zakupem mogą od razu je zobaczyć.

Jak założyć Google Merchant Center? Wystarczy konto Google i chwila czasu. Wystarczy wejść na oficjalną stronę Google dla sprzedawców, zalogować się do konta Google i uzupełnić podstawowe informacje, takie jak nazwa firmy, kraj działalności czy kluczowe kwestie wysyłki. System intuicyjnie przeprowadzi użytkownika przez wszystkie kroki. Sporo uwagi trzeba poświęcić sekcji, w której podajesz dane o wysyłce: metody i koszty dostaw, kraje, do których wysyłasz czy informacje o polityce zwrotów. Po podaniu tych danych będzie można wgrać pierwszy plik produktowy.

Wszystko na temat pliku produktowego

Wszelkie informacje na temat produktów z oferty twojego sklepu znajdują się we wspomnianym już wcześniej pliku produktowym. To tzw. feed produktowy, zawierający nazwę produktu i jego krótki opis, markę, cenę, dostępność, numer katalogowy, adres URL produktu i jego zdjęcia. Co ważne, w pliku może znajdować się nawet pojedynczy produkt - oznacza to, że z GMC korzystać mogą zarówno duże, jak i małe firmy.

Plik danych produktowych wgrywa się, korzystając z opcji Plik danych. Jego akceptacja trwa kilka dni. Do tego momentu będą widoczne w niebieskim zaznaczeniu jako produkty oczekujące. Po zaakceptowaniu przez Google produkt będzie zielony, jeśli zaś z jakichś przyczyn system je odrzuci - czerwony. Oczywiście, zawsze możesz poznać przyczynę odrzucenia, naprawić ewentualne błędy i zgłosić plik do ponownej weryfikacji.

Powiązanie Google Merchant Center z Google Ads

Aby zyskać możliwość stworzenia reklamy produktowej, w tym działającej na zasadzie remarketingu dynamicznego, musisz połączyć GMC z Google Ads. To nietrudne - wystarczy wprowadzić identyfikator konta Google Ads w odpowiednią rubrykę GMC, a następnie wysłać prośbę o połączenie kont.

Oczywiście, reklamy nie są uruchamiane automatycznie. Trzeba to zrobić ręcznie w zakładce Rozwój, w sekcji dotyczącej reklam produktowych. Tam zresztą znajdują się narzędzia dotyczące wyróżniania reklam, na przykład poprzez umieszczanie logo czy uzupełnianie danych.

Najważniejsze korzyści Google Merchant Center

Korzystanie z GMC niesie z sobą wiele korzyści. Integracja z innymi usługami Google, jak Moja Firma, Google Maps czy Zakupy Google, pozwala ci osiągać kolejne cele biznesowe. Umożliwia także precyzyjną kampanię produktową opartą na remarketingu.

Red.