Pełna wersja

Wirtualny magazyn — podstawa twojego sklepu internetowego

2024-03-02 22:11

Brakuje ci miejsca? Na półkach nie mieszczą się produkty? Czasem to tylko kwestia nieodpowiednio wykorzystanej przestrzeni. Zła organizacja wpływa również na wydłużenie realizacji zamówienia. Odpowiedzią na twoje potrzeby jest Warehouse Management System (WMS). Pozwoli on na optymalizację wykorzystywanego miejsca. Obniży wydatki związane z zarządzaniem i przyczyni się do uniknięcia niepotrzebnych kosztów. Jego podstawa to wirtualny magazyn.

Co to jest WMS i jak go wdrożyć?

Zastanawiasz się, co to jest Warehouse Management System? To oprogramowanie, które pomoże zarządzać magazynem w twoim sklepie internetowym. Sprawne śledzenie ruchu towarów, przygotowanie etykiet wraz z kodami kreskowymi czy kontrola stanów magazynowych. To tylko niektóre z możliwości, które niesie ze sobą integracja tego systemu z platformą sprzedażową. Zaś efektywne procesy logistyczne to zadowoleni z zakupów klienci.

Szczegóły odnośnie wdrożenia WMS znajdziesz na: https://www.advox.pl/wms-pl

Chcesz, aby WMS wspierał proces realizacji zamówienia również w twoim sklepie internetowym? Podstawą jest odpowiednio stworzony wirtualny magazyn. Będziesz musiał określić jego struktury oraz importować wszystkie niezbędne dane o produktach. To jednak tylko część pracy, jaką należy wykonać. Jakie trzy podstawowe kroki należy podjąć, aby system stał się nieodłącznym elementem sprzedaży?

  1. Analiza potrzeb biznesowych. Identyfikacja celów i wymagań jest kluczowa, aby wirtualny magazyn spełnił swoje zadanie. Należy m.in. określić jego struktury, ilość towarów i transakcji. Zdefiniowanie konkretnych wymagań pozwala zbudować WMS oparty na rzeczywistych potrzebach.
  2. Przygotowanie systemu. Na podstawie zebranych informacji powstaje koncepcja i specyfikacja, a także dopasowuje się odpowiednie rozwiązania. W zależności od potrzeb mogą być one standardowe lub rozbudowane. Zasadnicza jest również integracja z otoczeniem.
  3. Wdrożenie. Dopiero na tym etapie przygotowany WMS jest testowany w prawdziwym środowisku. Jeśli sobie poradzi, a pracownicy odbędą już odpowiednie szkolenia, może zacząć działać.

Kolejnym etapem jest monitorowanie funkcjonowania systemu, a także wprowadzanie ulepszeń lub ewentualnych poprawek. Każda firma jest inna, zatem procesy wdrożeniowe WMS różnią się od siebie — są odpowiedzią na faktyczne potrzeby sklepu internetowego.

Integracja z Magento lub Shopware — jaki software house wybrać?

W rzeczywistości wdrożenie i integracja systemu WMS to często złożony i czasochłonny proces. Dlatego warto, by od samego początku towarzyszył ci doświadczony software house. Odpowiednio wybrany dostawca oprogramowania to gwarancja dopasowanego i właściwie wdrożonego systemu. Jednocześnie to relacja na lata, jeśli zależy ci, aby wprowadzone rozwiązania usprawniać lub rozbudowywać.

Wybierając Advox Studio, stawiasz na doświadczonych i kompetentnych programistów. Przeprowadzą oni wdrożenie, jak również integrację z platformą sprzedażową Magento lub Shopware. W ich towarzystwie zrobisz wspomniane trzy kroki pewnie i wprost do celu, jakim jest skuteczny system zarządzania twoim magazynem.

Red.