Pełna wersja

73-latka i 31-latka oszukane

2024-08-05 10:30

73-latka oraz 31-latka w wyniku oszustwa straciÅ‚y swoje oszczÄ™dnoÅ›ci. Kobiety uwierzyÅ‚y oszustom. Podczas rozmów telefonicznych postÄ™powaÅ‚y zgodnie ze wskazówkami rozmówcy.

Jak relacjonuje sierżant sztabowy Milena Mazur do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 73-letnia mieszkanka powiatu, która poinformowała tutejszych policjantów o oszustwie. Według kobiety miała ona otrzymać telefon od osoby z firmy zajmującej się realizacją inwestycji. Po wyrażeniu zgody na założenie konta inwestycyjnego, została przekierowana do następnego rozmówcy. Rzekomy doradca miał zainstalować oprogramowanie na jej komputerze i nakłonić kobietę do wygenerowania i podania kodów BLIK. W ten sposób straciła 20 000 zł.

Z kolei 31-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego przebywająca na naszym terenie po otrzymaniu telefonu od pracownika firmy zajmującej się udzielaniem chwilówek, została poinformowana o tym, że nie mogą udzielić jej żadnej pożyczki. Kobietę zaniepokoiło to co usłyszała, ponieważ nie składała nigdzie wniosku o kredyt. Po chwili ponownie otrzymała telefon, w którym mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku. Powiedział, że jej konto bankowe, z powodu naruszenia bezpieczeństwa, musi zostać objęte pracami serwisowymi. Aby zabezpieczyć znajdujące się na nim środki, kobieta miała wygenerować i podać kody BLIK. W ten sposób straciła z konta 9 000 zł.

Policjanci przypominają, że każda rozmowa telefoniczna, w której rozmówca namawia nas do przekazania pieniędzy innym osobom lub na inne konto bankowe to próba oszustwa! Bądźmy ostrożni przy przekazaniu kodów BLIK. Upewnijmy się, że nasze środki są bezpieczne. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych i haseł do kont bankowych.

MM/red.