Pełna wersja

Leasing aut marki Hyundai - na jaki serwis można liczyć w ofercie najmu?

2024-09-04 12:48

Budowanie firmowej floty pojazdów warto zacząć od ustalania potrzeb przedsiębiorstwa, maksymalnego miesięcznego budżetu na ten cel, a także wyboru marki pojazdów. Przed podpisaniem umowy na leasing samochodu, warto wiedzieć, jak przebiega serwis auta w leasingu, a także jakie pakiety dodatkowe może proponować leasingodawca. Zobacz krótki poradnik i dowiedz się, co możesz zyskać przez wsparcie serwisowe w ramach pakietów od leasingodawcy.

Leasing aut marki Hyundai - dlaczego warto?

Decydując się na podpisanie umowy na finansowanie firmowego auta marki Hyundai, zdecydowanie warto wziąć pod uwagę ofertę przedstawioną przez mLeasing. To sprawdzony leasingodawca, który proponuje finansowanie dla przedsiębiorców w formie: leasingu operacyjnego, leasingu finansowego, wynajmu długoterminowego oraz pożyczki leasingowej.

Decydując się na leasing aut marki Hyundai w mLeasing zyskujesz:

Leasing samochodów Hyundai to opłacalna transakcja także pod względem płynności finansowej przedsiębiorstwa. Nie obciążasz w ten sposób firmowego budżetu, a z wybranego samochodu korzystasz praktycznie od ręki - tuż po podpisaniu umowy z leasingodawcą.

Gdzie serwisować auta marki Hyundai? Zapisy w umowie leasingowej

Jeśli chodzi o serwis samochodu w leasingu, warto wiedzieć, że leasingodawca może z góry narzucać obowiązek wykonywania akcji serwisowych i ewentualnych napraw w konkretnym miejscu.

W przypadku fabrycznie nowych aut najczęściej jest to autoryzowany serwis samochodowy danej marki. Dzięki temu przedsiębiorca i leasingodawca mają pewność, że uszkodzony pojazd zostanie naprawiony na oryginalnych częściach z gwarancją pełnej sprawności.

Zawsze przed podpisaniem umowy na leasing Hyundai warto sprawdzić w umowie zapiski dotyczące tego, gdzie wymagany jest serwis pojazdów. Dzięki temu dowiesz się, gdzie od razu zgłosić fakt uszkodzenia samochodu, a także gdzie udać się na standardowe akcje serwisowe wynikające z przebiegu lub czasu eksploatacji auta.

Kto jest odpowiedzialny za naprawę auta w leasingu?

Za naprawę samochodu w leasingu zawsze odpowiada leasingobiorca, czyli przedsiębiorstwo. Jeśli dojdzie do kolizji lub wypadku na drodze i leasingowany pojazd ulegnie uszkodzeniu - wtedy należy dokonać napraw w ramach OC sprawcy lub polisy AC (jeśli zdarzenie miało miejsce z winy leasingobiorcy). Dodatkowo podczas zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela konieczne jest uzyskanie zgody leasingodawcy na naprawę pojazdu lub wypłacenie środków potrzebnych do pokrycia kosztów napraw.

Najczęściej jednak wszelkie naprawy związane z uszkodzeniami i usterkami są realizowane bezgotówkowo. Wystarczy zgłosić szkodę do ubezpieczyciela, a następnie oddać samochód do autoryzowanego serwisu celem wykonania niezbędnych napraw.

Kto płaci za serwis auta w leasingu?

Cykliczny serwis auta w leasingu jest pokrywany z kieszeni leasingobiorcy. To podstawowy obowiązek przedsiębiorcy, aby dbać i pokrywać wszelkie koszty związane z akcjami serwisowymi na leasingowanych autach marki Hyundai i pojazdach innych producentów.

Standardowe interwały np. wymiana oleju, płynów eksploatacyjnych oraz roczne przeglądy techniczne u producenta to koszt, który pokrywa zawsze przedsiębiorca korzystający z leasingowanych aut w swojej flocie samochodowej.

Alternatywnie możesz skorzystać z pakietów dodatkowych dla leasingobiorców, w ramach których za jednorazową opłatą zyskasz możliwość skorzystania z akcji serwisowych w autoryzowanym serwisie bez dodatkowych kosztów.

Czy koszty serwisowania są wliczone w miesięczne raty?

W większości przypadków serwis samochodu będącego przedmiotem leasingu nie jest finansowany w ramach umowy leasingowej. Akcje związane z regularnymi działaniami wynikającymi z książki serwisowej to koszt, który zawsze ponosi przedsiębiorca.

Możesz opcjonalnie skorzystać z oferty koordynacji serwisu w mLeasing za opłatą 1 zł miesięcznie. Taka usługa dotyczy jednak napraw i wsparcia w przekazaniu pojazdu do autoryzowanego serwisu samochodowego. Standardowa wymiana oleju albo płynu w układzie chłodzenia zawsze będzie kosztem po stronie leasingobiorcy, który można wliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Red.