Do biłgorajskich policjantów zgłosił się 52-letni mieszkaniec powiatu, który padł ofiarą oszusta. Mężczyzna otrzymał wiadomość za pośrednictwem popularnego komunikatora. Osoba podszywająca się pod członka jego rodziny poprosiła o opłacenie zamówienia i przesłanie kodu BLIK. Nie podejrzewając podstępu, zgodził się pomóc i wygenerował kod.
Chwilę później oszust ponownie się odezwał, twierdząc, że wystąpiły problemy z płatnością i prosił o kolejny kod. Tym razem mężczyzna postanowił sprawdzić stan swojego konta i odkrył, że zniknęło z niego 800 zł. Po rozmowie z osobą, pod którą podszywał się oszust, dowiedział się, że jej konto w mediach społecznościowych zostało przejęte przez przestępców.
Oszuści coraz częściej włamują się na konta społecznościowe i wysyłają znajomym ofiary prośby o "szybką pożyczkę" lub opłacenie zakupów. W rzeczywistości pieniądze trafiają do przestępców, którzy natychmiast wypłacają je w bankomatach. Zanim zdecydujemy się pomóc znajomej osobie, skontaktujmy się z nią osobiście lub telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie potrzebuje wsparcia.