Koncepcja marki opiera się na wyróżnianiu podmiotów gospodarczych, które w swojej działalności wykazują się troską o środowisko naturalne, przywiązaniem do dziedzictwa regionu, stosowaniem nowoczesnych technologii, a wytwarzane przez nich produkty i usługi cieszą się wysoką jakością oraz uznaniem wśród konsumentów.
Wyróżnienie przedsiębiorców następuje poprzez przyznanie im prawa wykorzystywania logotypu Marki Lubelskie będącego symbolem jakości, innowacyjności oraz dbałości o środowisko. Przywilej ten nadawany jest na okres dwóch lat z możliwością przedłużenia.
Projekt Marka Lubelskie skierowany jest do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą na obszarze województwa lubelskiego, od co najmniej 2 lat.
Aby ubiegać się o udział w projekcie należy przesłać do Biura Marki Regionalnej Lubelskie wypełniony formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej: www.marka.lubelskie.pl wraz z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokumenty można przesyłać zarówno pocztą tradycyjną jaki i elektroniczną, Na stronie można także zapoznać się z kryteriami formalnymi i merytorycznymi. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest pozytywne przejście procesu weryfikacyjnego oraz akceptacja regulaminu Marki Lubelskie. Wstępną ocenę nadesłanych zgłoszeń dokonuje Biuro Marki Regionalnej Lubelskie.
Marka Lubelskie będzie promowana w całym kraju, w spotach telewizyjnych, radiowych oraz w internecie. Integralnym elementem kampanii wizerunkowej projektu będą ogólnopolskie badania marketingowe dotyczące efektu miejsca pochodzenia. Często to właśnie miejsce pochodzenia decyduje o tym, że za niektóre produkty i usługi z danego regionu jesteśmy skłonni zapłacić więcej lub lepiej oceniamy ich jakość.
- Podstawowym założeniem kampanii wizerunkowej Marki Lubelskie jest usystematyzowanie działań z zakresu promocji gospodarczej regionu i skorelowanie ich ze strategią promocji województwa lubelskiego. Dlatego też, w ramach kampanii przygotowany zostanie dokument strategiczny przedstawiający koncepcję rozwoju projektu, tak aby był on zgodny z kierunkiem strategicznym marki województwa - wyjaśnia Krzysztof Komorski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
Dotychczas, w pięciu edycjach projektu, prawo posługiwania się logotypem Marki Lubelskie otrzymały 22 przedsiębiorstwa uznawane w regionie za profesjonalistów w swoich branżach.