W czwartkowe popołudnie, 14 czerwca, w biłgorajskim Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych zorganizowana została konferencja, na której Dyrektor, jak również pracownicy placówki przedstawili nowy projekt, mający na celu ułatwienie kontaktów z ZUS. Platforma Usług Elektronicznych, bo o niej mowa, jest zestawem nowoczesnych usług, a jej sercem jest portal internetowy pue.zus.pl. Dziś uruchomione zostały wszystkie funkcjonalności PUE.
- Dzięki tej wygodnej formie kontaktu z ZUS będzie można załatwić formalności związane np. z ubezpieczeniami społecznymi za pośrednictwem internetu. W ten sposób klienci ZUS uzyskają informacje o ubezpieczeniach, świadczeniach i płatnościach, jak również sprawdzą wszelkie swoje dane zamieszczone na koncie ZUS. To także możliwość złożenia i odbioru niezbędnych dokumentów i rozliczenia składki - mówi Magdalena Plizga, rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
O zaletach nowego projektu, podczas spotkania mówił dyrektor placówki Zbigniew Wasąg. - Jednym z elementów, niezwykle ważnym, jest centralna usługa telefoniczna, która zaczęła działać od dnia dzisiejszego. Za jej pomocą klienci mogą nie tylko otrzymać ogólne informacje ale także złożyć reklamację, czy wniosek. Istnieje także możliwość zdalnej rezerwacji wizytu w terenowej jednostce organizacyjnej. Ponadto wydzieliliśmy na salach obsługi stacje komputerowe z dostępem do internetu. Jest to o tyle istotne, gdyż pozwala na miejscu załatwić wszelkie formalności związane z nadaniem profilu zaufania, który z kolei jest niezbędny do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych. Na miejscu nasz klient może wygenerować swój wniosek w celu założenia profilu zaufanego, co jest równoznaczne z podpisem elektronicznym, zaznaczę, że jest to zupełnie bezpłatne - mówił Wasąg.
- Do końca roku planujemy także uruchomienie urzędomatów - dodał dyrektor ZUS.
By jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z nowych możliwości, na portalu pue.zus.pl dostępny będzie Wirtualny Doradca, dysponujący szeroką wiedzą na temat systemu ubezpieczeń społecznych, ZUS i samej platformy. A jakie możliwości daje PUE? Po rejestracji na pue.zus.pl i uwierzytelnieniu profilu każdy użytkownik będzie mógł sprawdzić swoje dane zapisane na indywidualnym koncie w ZUS, śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mail lub sms, a nawet rezerwować wizyty w placówce. Dla każdej z grup klientów: ubezpieczonych, świadczeniobiorców oraz płatników składek, przygotowano oddzielny panel ułatwiający załatwienie specyficznych spraw. Dla przedsiębiorców przeznaczono także moduł ePłatnik, dzięki któremu przez portal można m.in. zgłosić osoby do ubezpieczeń i rozliczyć składki.