Pełna wersja

Szeliga interpelowaÅ‚ w sprawie obwodnicy Frampola

2012-09-05 14:05

O trwajÄ…cej budowie obwodnicy Frampola informowaliÅ›my paÅ„stwa w lipcu br. w artykule pt. Frampol wolny od tirów?. MiaÅ‚a ona odciążyć zarówno Frampol, jak i BiÅ‚goraj z ruchu ciężarowego, tak siÄ™ jednak nie stanie. Interpelować w tej sprawie postanowiÅ‚ poseÅ‚ Piotr Szeliga.

- W związku z tym, że w tym roku nastąpi zakończenie inwestycji dotyczącej budowy obwodnicy Frampola, zwracam się do Pana Ministra z prośbą o skierowanie ruchu ciężkiego z drogi nr 835 Frampol - Biłgoraj na drogę krajową nr 74 w kierunku Szczebrzeszyna. Obecnie samochody ciężarowe jadące z Lublina lub Janowa Lubelskiego do Zamościa przez Szczebrzeszyn muszą kierować się na drogę nr 835 Frampol - Biłgoraj. Następnie z Biłgoraja jadą w kierunku Zamościa. Na drodze nr 835 jest bardzo duże natężenie ruchu, około 15 tys. samochodów na dobę - napisał w interpelacji skierowanej do Ministra Transportu poseł Piotr Szeliga i dodał, że konieczne jest odciążenie tej drogi i przesunięcie transportu ciężkiego na drogę krajową nr 74. Droga krajowa nr 74 jest w bardzo dobrym stanie. Jedyną przeszkodą jest most koło Gorajca, na którym dopuszczono tonaż do 10 t. Istnieje konieczność przebudowy mostu. Zwracam się do Pana Ministra z prośbą o natychmiastową przebudowę mostu w Gorajcu lub wybudowanie obwodnicy Gorajca i umożliwienie przejazdu samochodom ciężarowym drogą krajową nr 74 z Frampola przez Szczebrzeszyn do Zamościa.

- Kiedy GDDKiA planuje budowę mostu w Gorajcu, umożliwiającego ruch ciężki i czy ministerstwo podejmie działania związane z budową mostu lub obwodnicy w Gorajcu, które umożliwią skierowanie transportu ciężkiego na drogę nr 74 i ominięcie Biłgoraja przez samochody ciężarowe jadące z Lublina, Janowa Lubelskiego do Zamościa? - pytał poseł z Biłgoraja.

W piśmie datowanym na sierpień br., jako odpowiedź wyjaśniono, że przyjęty przez Radę Ministrów program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015, musiał zostać' dostosowany do aktualnych możliwości finansowych państwa. Okres realizacji Programu zaplanowano na 5 lat, natomiast okres programowania fìnansowego obejmuje 3 lata i został podzielony na 3 załączniki.

- Z uwagi na powyższe interesująca Pana Posła inwestycja pn. Budowa obwodnicy Gorajca na drodze nr 74, zostala W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015 w nr 2, zawierajqcym inwestycje, klórych realizacja zostanìe rozpoczęta po roku 2013. Nalezy podkreślić, iż w ramach wskazanego powyzej zadania przewidziano równiez budowç mostu przez rzekę Gorajec - czytamy w piśmie z Ministerstwa Transportu.

Dla zadania w dniu 23 października 2009 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Obecnie
aktualizowana jest dokumentacja do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Z uwagi na brak zapewnionego fìnansowania na budowę przedmiotowego zadania, jego realizacja rozpocznie się pod warunkiem uzyskania wszystkich wymaganych decyzji i uzgodnień oraz środków finansowych W nowej perspektywie finansowej.

red.