Pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy państwa o możliwości przystąpienia do programu i otrzymania środków na demontaż, wywóz i utylizację wyrobów zawierających azbest. Warunkiem było złożenie odpowiednich dokumentów w nieprzekraczalnym terminie. Zainteresowanie było ogromne, do Urzędu Miasta wpłynęło 60 wniosków, jednak środki finansowe były ograniczone, nie wszyscy więc mogli skorzystać z okazji pozbycia się niebezpiecznego materiału z własnej posesji.
Władze Biłgoraja przy współpracy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie realizują program usuwania azbestu już od 2008r. W roku bieżącym aplikowano o środki w wysokości 60 tys. zł. Przyznana kwota była o połowę niższa, co pozwoliło na podpisanie umów z 30 mieszkańcami.
Ze względu na znacznie większe potrzeby władze miasta postarały się o zwiększenie dofinansowania. Biłgoraj otrzymał na ten cel dodatkowe 20 tys. zł.
Zadanie pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Biłgoraj zostało zakończone i rozliczone pod koniec października br.
- Zadanie było współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Realizacja zadania rozpoczęła się w maju, a jego wartość to 49 tys. 320 zł. Wysokość dofinansowania w formie dotacji wyniosła 49 tys. 100 zł - poinformował burmistrz Janusz Rosłan.
Dotacja pokryła więc 100% wydatków poniesionych na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. W ramach programu w bieżącym roku usunięto z terenu miasta ponad 82 tony eternitu. Z programu skorzystało 39 gospodarstw domowych.