Przetarg został ogłoszony pod koniec października br. Zakres robót obejmuje poszerzenie i wzmocnienie nawierzchni, umocnienie poboczy, wymianę warstwy ścieralnej, a także budowę dróg serwisowych, chodników, ścieżek rowerowych, rozbudowę i przebudowę dróg wewnętrznych, na odcinkach gdzie nie będą budowane drogi serwisowe. Inwestycja zakłada również budowę nowych zatok autobusowych i przejść dla pieszych z kostki betonowej. Zostanie wykonane odwodnienie korpusu drogowego oraz ustawione nowe oświetlenie.
To wszystko ma zakończyć się do października 2014r. Wartość inwestycji szacowana jest na 121 mln zł. Dofinansowanie na ten cel wyniosło 110 mln zł, o tym informowaliśmy państwa w artykule pt. 110 mln na drogę Frampol - Wysokie.
Łącznie w ramach zadania wyremontowanych zostanie 27 km drogi. Wykonawca ma zostać wyłoniony w drodze przetargu, w pierwszej połowie grudnia, co oznacza, że roboty budowlane rozpoczną się na początku przyszłego roku.
Dotychczas droga Biłgoraj - Lublin była jedną z najgorszych tras wojewódzkich - wąska, bez utwardzonych poboczy, z licznymi ubytkami i koleinami stanowiła problem zarówno dla podróżujących samochodami osobowymi, jak i ciężarowymi. Sytuację tę od wielu lat próbowali zmienić samorządowcy z naszego regionu. Były także plany przekształcenia drogi z wojewódzkiej na krajową, co zakończyło się niepowodzeniem, a trasa czekała na podjęcie jakichkolwiek decyzji.
- Walczyłem o tę drogę od 14 lat, ale na pewno nie udałoby się sfinalizować starań bez udziału Genowefy Tokarskiej, która pełniąc funkcję wojewody lubelskiego postarała się o wykonanie niezbędnej dokumentacji i wydanie pozwoleń na realizację zadania. Ogromne pieniądze, jakie zostały włożone w ten etap przygotowania inwestycji, z całą pewnością były znaczącym argumentem dla decydentów w Warszawie, przyznających dofinansowanie na remont - powiedział w rozmowie z bilgorajska.pl Jan Kowalik, radny Sejmiku Województwa Lubelskiego.
Od ubiegłego roku możemy już korzystać z odcinka Biłgoraj - Frampol, którego remont był pierwszym z etapów przebudowy prawie 100 km trasy. Drugi etap to właśnie droga pomiędzy Frampolem a Wysokiem, trzeci będzie obejmował remont trasy Wysokie - Piotrków, ostatni odcinek to Piotrków - Lublin. Jednak na pełną realizację planów musimy jeszcze poczekać.
- Teraz, by w komfortowych warunkach podróżować z Biłgoraja do Lublina trzeba jeszcze postarać się o przebudowę dalszej części trasy, ale mam wrażenie, że im bliżej Lublina tym będzie łatwiej, choć na pewno będzie to niezwykle kosztowna inwestycja ze względu na teren zabudowany - dodał radny.