Pełna wersja

Walka o SDH

2013-02-22 15:51

Zaledwie kilka dni temu najemcy stoisk w SDH dowiedzieli się, że do końca kwietnia muszą wyprowadzić się z budynku. Zaskoczenie ustępuje miejsca rozgoryczeniu, gdyż jak mówią to zbyt mało czasu, by coś wymyślić. Postanowili skierować pismo do Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Łada", właściciela obiektu. Chcą unieważnienia ogłoszonego już przetargu.

W środę, 20 lutego, bilgorajska.pl informowała o ogłoszeniu przetargu na wynajem całego budynku Spółdzielczego Domu Handlowego. Łączna powierzchnia 2 769,93m2 może być atrakcyjna dla dużych inwestorów. Jednak ta decyzja postawiła pod ścianą kupców. Pisaliśmy o tym w artykule pt. SDH do wynajęcia.

Najemcy w marcu otrzymają miesięczne wypowiedzenia, co oznacza, że handel w jedynym w Biłgoraju domu towarowym zakończy się w kwietniu. Na takie rozwiązanie nie chcą zgodzić się przedsiębiorcy, którzy zarzucają władzom spółdzielni pochopne działania, uniemożliwiające im znalezienie alternatywy. Postanowili wystosować oficjalne pismo.

- Zwracamy się prośbą o unieważnienie przetargu na dzierżawę Pawilonu SDH ogłoszonego w dniu 19.02.2013r. z terminem 27.02.2013r. godz. 14.00 z wadium wynoszącym 88 000 zł - napisali, dodając: - Wynajmowane przez nas stoiska stanowią dla większości z nas i dla naszych pracowników jedyne źródło utrzymania . W nasze firmy zainwestowaliśmy setki tysięcy złotych, posiadamy zobowiązania finansowe wobec dostawców i banków. Większość najemców dzierżawi lokale około dwudziestu lat i nigdy nie było przypadku żeby spółdzielnia rozwiązywała umowę najmu. Niektórzy z nas zainwestowali spore kwoty w wyposażenie ,wizualizacje stoiska w ciągu ostatnich miesięcy. Dzień po ogłoszeniu przetargu i poinformowaniu najemców o wypowiedzeniach lokali odbył się przetarg na wolne stoisko od 01.03.2013r. Na spotkaniu które odbyło się 19.02.2013 r. Pan Prezes poinformował nas ,że po rozstrzygnięciu przetargu zostaną nam wypowiedziane umowy najmu z terminem do końca kwietnia 2013 r. co było dla nas totalnym zaskoczeniem. O spotkaniu z Zarządem S.M. zostaliśmy powiadomieni w godzinach popołudniowych w dniu poprzedzającym to spotkanie. Proponujemy rozmowy w sprawie wysokości czynszu, racjonalizacji kosztów/ m.in. energii elektrycznej, gazu, utrzymania budynku/ oraz zagospodarowania piętra. Dla większości z nas taki stan rzeczy spowoduje katastrofę życiową i finansową.

Sprawa ta zostanie na pewno poruszona na jutrzejszym spotkaniu z kupcami, które zostanie zorganizowane w Kolegium UMCS, o godz. 16.

red.