12 urzędniczych stanowisk oznacza możliwość załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. Mieszkańcy Biłgoraja nie będą już musieli w poszukiwaniu odpowiedniego pokoju przemierzać różnych budynków i długich korytarzy. Zmiany powinny znacznie ułatwić interesantom załatwienie wielu spraw, jak chociażby formalności związanych z nową ustawą "śmieciową", dodatkami mieszkaniowymi, czy rejestracją działalności gospodarczej.
Dotychczas odwiedzający Urząd Miasta mogli zostawić pismo w biurze podawczym, znajdującym się na parterze magistratu. Pozostałe biura znajdowały się lub na pierwszym piętrze lub w budynku po drugiej stronie ulicy. W nowym miejscu pierwsi interesanci zostaną przyjęci już na początku kwietnia.
Poza remontem sali konferencyjnej w Urzędzie Miasta przebudowana zostanie także klatka schodowa. Pieniądze na tę inwestycję pochodzą ze środków, które w tym roku nie zostaną wykorzystane na realizację obwodnicy północnej (o tych planach bilgorajska.pl informowała w artykule pt. Skatepark i wiele innych inwestycji...). Łącznie prace remontowe w biłgorajskim magistracie pochłoną 250 tys. zł.
W związku z rozpoczęciem prac w Urzędzie Miasta miejsce obrad musieli zmienić radni. Marcowa sesja Rady Miasta odbyła się w galerii Biłgorajskiego Centrum Kultury. Tak będzie do momentu wyremontowania pomieszczeń obecnie zajmowanych przez Muzeum Ziemi Biłgorajskiej. To właśnie tam, w piwnicach magistratu, powstanie nowa sala konferencyjna. Najpierw jednak instytucja musi "przeprowadzić" się do budynku dawnego Starostwa Powiatowego, a to nastąpi nie wcześniej niż za kilka miesięcy.
Niestety remont UM wiąże się także z brakiem możliwości bezpośredniej transmisji obrad Rady Miasta, zainteresowani dyskusjami radnych mieszkańcy Biłgoraja będą mogli obejrzeć jedynie retransmisje, najbliższa - 6 kwietnia, po Wieściach Biłgorajskich.