Pełna wersja

Czas podpisać umowę

2013-07-01 10:02

BiÅ‚goraj otrzymaÅ‚ prawie 15 mln zÅ‚ na montaż kolektorów sÅ‚onecznych. DziÄ™ki temu w solary zostanie wyposażonych 1648 nieruchomoÅ›ci oraz OÅ›rodek Sportu i Rekreacji. WÅ‚aÅ›ciciele budynków, którzy zÅ‚ożyli wnioski do 13 kwietnia 2012r. mogÄ… już podpisywać umowy. Jest na to czas do 19 lipca br.

Projekt "Wykorzystywanie energii przyjaznej środowisku poprzez montaż instalacji solarnych w Biłgoraju" został wybrany do dofinansowania w ramach działania 6.2 Energia przyjazna środowisku. Kwota dofinansowania wynosi 14 996 550, a wartość projektu to 17 643 000 zł.

W ramach projektu zostaną zamontowane kolektory słoneczne na 1648 nieruchomościach prywatnych. Z programu skorzysta także Ośrodek Sportu i Rekreacji.

Realizacja projektu potrwa do 1 września 2015r. Ale najpierw konieczne jest podpisanie umów z właścicielami budynków prywatnych, biorącymi udział w projekcie. Zakwalifikowane są wszystkie deklaracje złożone do dnia 13 kwietnia 2012r.

- Zapraszamy wszystkie osoby, które w tym terminie złożyły deklarację w celu podpisania stosownych umów. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie również konieczne jest złożenie informacji na piśmie - wyjaśnia burmistrz Biłgoraja Janusz Rosłan.

- Jest duża ilość wniosków dlatego proszę o niezwlekanie do ostatniej chwili, na podpisanie stosownych umów jest czas do 19 lipca - dodaje burmistrz Rosłan.

W przypadku zmniejszenia kosztów projektu po przetargu możliwe jest zwiększenie ilości budynków o 15%, przy zachowaniu tej samej kwoty dofinansowania.

Umowy należy podpisywać w Urzędzie Miasta w Biłgoraju, najpierw jednak trzeba zapoznać się z regulaminem udziału oraz instrukcją wypełniania umów, które dostępne są na stronie www.bilgoraj.pl.

Druki umów wraz z załącznikami można pobrać w  Biurze Obsługi Interesanta (na parterze w budynku Urzędu Miasta przy Placu Wolności 16). Dokumenty powinny być podpisane przez wszystkich współwłaścicieli budynku, na którym montowana będzie instalacja solarna. Podpisane umowy należy składać wraz z załącznikami do pokoju nr 24 w budynku przy ul. Kościuszki 13 (Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji). Niezbędnym załącznikiem do umowy jest aktualny (nie starszy niż 3 miesiące) wypis z ewidencji gruntów i budynków (wydawany przez Starostwo Powiatowe, ul. Kościuszki 87) lub odpis z księgi wieczystej. Koordynatorem projektu jest insp. ds. programów UE Przemysław Bełżek, tel. kontaktowy: 84 686 96 80.

red.