Ustawa śmieciowa, zmieniająca zasady gospodarowania odpadami komunalnymi weszła w życie w lipcu bieżącego roku. W związku z tym konieczne było określenie wzoru deklaracji o wysokości opłaty, jaka będzie uiszczana za odbiór odpadów. Odpowiednia uchwała została podjęta podczas ubiegłorocznej sesji Rady Miasta. Teraz okazało się, że konieczne są poprawki.
- Projekt zmiany uchwały Rady Miasta z dnia 30 listopada 2012r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właściciela nieruchomości, podyktowany jest zaleceniami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie - wyjaśnił burmistrz Janusz Rosłan i dodał, że zmiany dotyczą trzech pozycji deklaracji. Oznacza to, że podawanie numeru telefonu, adresu e-mail i numeru geodezyjnego nieruchomości będzie dobrowolne, dotychczas podawanie wymienionych danych było obligatoryjne.
Zmian dokonano także w zasadach uiszczania opłat. Wprowadzone zostały po uwzględnieniu wniosków wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych, dotyczących częstotliwości i terminu dokonywania wpłat. Podczas wrześniowych obrad Rady Miasta, radni zdecydowali, że za śmieci będziemy płacili każdego miesiąca, a nie raz na kwartał, tak jak do tej pory.
Nowe przepisy wejdą w życie od stycznia 2014 roku.
Opłat należy więc dokonywać "z dołu" w terminie do 15 każdego miesiąca, bez wcześniejszego wezwania, na rachunek bankowy: 09 1020 5385 0000 9502 0004 2275 lub w kasie Urzędu Miasta.