Pełna wersja

Ścieżka rowerowa przy obwodnicy południowej

2013-10-26 11:12

Wsparcie tej inicjatywy to cel XIX Biłgorajskiej Masy Krytycznej, która miała miejsce 25 października br. Rowerzystom zależy na wsparcie idei budowy drogi rowerowej przy planowanej południowej obwodnicy Biłgoraja.

Przy okazji październikowej Masy Krytycznej chcieli wesprzeć starania władz miasta o dofinansowanie budowy południowej obwodnicy Biłgoraja. Podczas konsultacji w Urzędzie Miasta dnia 9 września 2013 roku, członkowie inicjatywy Biłgoraj Przyjazny Rowerzystom zapoznali się z planami budowy południowej obwodnicy Biłgoraja, obejmującej przebudowę Al. Jana Pawła II na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Krzeszowskiej, następnie przebiegającej obok PGK, przez Czarną Ładę i łączącej się z ul. Tarnogrodzką na wysokości ul. Motorowej.

Przedstawiciele inicjatywy Biłgoraj Przyjazny Rowerzystom wyrażają zadowolenie z faktu uwzględnienia dwukierunkowej ścieżki rowerowej na całej długości planowanej obwodnicy południowej, z wyjątkami gdzie ścieżka będzie przebiegała w ciągu drogi serwisowej. Planowane jest wykonanie przejazdów rowerowych na rondach (ul. Batorego, ul. Zielona, ul. Włosiankarska, ul. Krzeszowska, ul. Tarnogrodzka), na wysokości parku Różnówka w kierunku kładki przez Białą Ładę oraz przy Kauflandzie. Z dużym zadowoleniem przyjęliśmy również propozycję wykonania nawierzchni ścieżki rowerowej z masy bitumicznej (tego typu nawierzchnia jest najbardziej optymalna dla ruchu rowerowego, ponieważ zapewnia najmniejsze opory toczenia). Powyższa ścieżka rowerowa będzie łączyła się z ścieżką rowerową przy obwodnicy północnej Biłgoraja i wraz ze ścieżkami przy ul. Zamojskiej i ul. Poniatowskiego będzie wpisywała się w spójny system ścieżek rowerowych w Biłgoraju.

- Zastępca burmistrza - Pan Michał Dec poinformował nas, że budowa obwodnicy południowej dojdzie do skutku w przypadku gdy miasto otrzyma dofinansowanie do tej inwestycji. Wspieramy więc starania Urzędu Miasta dotyczące dofinansowania tej inwestycji i mamy nadzieję, że obwodnica południowa będzie realizowana a wraz z nią powstaną nowe ścieżki rowerowe w mieście - wyjaśniają członkowie inicjatywy

Trasa przejazdu Masy Krytycznej liczyła tym razem około 10 km i wiodła następującymi ulicami: Kościuszki - Cegielniana - Długa - Boh. Monte Cassino - Wiejska - Cicha - Poniatowskiego - Zamojska - Widok - Przemysłowa - Moniuszki - Plac Wolności - plac przed Urzędem Miasta.

Red.