Pełna wersja

Jest nowy wykonawca drogi Frampol - Wysokie

2013-11-04 08:58

Za 89,5 mln złotych firma Strabag ma wykonać drogę wojewódzka na odcinku Frampol - Wysokie. - Jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy. To firma z naszego województwa. W tej chwili wykonuje dla nas dwie drogi - komentuje w rozmowie z bilgorajska.pl, Andrzej Gwozda dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Przypomnijmy:Przebudowa prawie 100 km trasy rozpoczęła się od odcinka Biłgoraj - Frampol. Drugi etap to właśnie droga pomiędzy Frampolem a Wysokiem, trzeci będzie obejmował remont trasy Wysokie - Piotrków, ostatni odcinek to Piotrków - Lublin. Remont odcinka trasy Frampol - Wysokie miał rozpocząć się wiosną 2012 roku. W ubiegłym roku głoszono przetarg na jej wykonanie, który wygrała firma Doren. Wykonawca formalnie wszedł na teren budowy faktycznych prac nigdy jednak nie zaczął. O kłopotach w realizacji inwestycji informowaliśmy w arykule Remont drogi Frampol-Wysokie - opóźnienia już na starcie. Zarząd Dróg Wojewódzkich próbował dyscyplinować wykonawcę nie przyniosło to jednak żadnych efektów. Firma Doren załatała tylko kilka dziur o czym pisaliśmy w artykule Ruszył remont drogi Frampol - Wysokie?

Zdecydowano się na rozwiązanie przetargu i ogłoszenie ponownego o czym informowaliśmy Państwa w artykue Umowa zerwana. Oferty mogły wpływać do 31 października. Jak informuje dyrektor Gwozda do przetargu stanęło 5 firm. Pod uwagę brano 3 kryteria: termin, rękojmię i cenę. Najkorzystniejszą ofertę cenowo zaproponowała firma Strabag, która zadeklarowała, że wykona remont za 89, 5 mln zł. Termin wykonania prac to koniec 2014 roku.
- Firma Strabag zadeklarowała kwotę 89, 5 mln złotych. Podobnie jak firma Doren. To firma drogowa znana w naszym województwa. W tej chwili wykonuje dla nas dwa zadania. Ma dużą siedzibę w naszym województwie. Jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy. - komentuje w rozmowie z bilgorajska.pl, Andrzej Gwozda dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Zakres robót obejmuje poszerzenie i wzmocnienie nawierzchni, umocnienie poboczy, wymianę warstwy ścieralnej, a także budowę dróg serwisowych, chodników, ścieżek rowerowych, rozbudowę i przebudowę dróg wewnętrznych, na odcinkach gdzie nie będą budowane drogi serwisowe. Inwestycja zakłada również budowę nowych zatok autobusowych i przejść dla pieszych z kostki betonowej. Zostanie wykonane odwodnienie korpusu drogowego oraz ustawione nowe oświetlenie.

Red.