W piątek 29 listopada odbyła się XXXV sesja Rady Miejskiej we Frampolu. Uczestniczyło w niej piętnastu radnych.
W punkcie przeznaczonym na interpelacje radni poruszali głownie tematy drogowe - radny Andrzej Łyp zapytał o odśnieżania dróg powiatowych przy granicy powiatu, radny Jan Badach oraz radny Wojciech Kowalik poruszyli temat nawożenia błota z dróg gruntowych na drogi asfaltowe. Natomiast radny Antoni Papierz złożył interpelację na temat częściowo zasypanego rowu przy ulicy Polnej. Przewodniczący Jerzy Marczak poinformował, że na drodze powiatowej Korytków Duży - Ujście jest ustawiony znak ograniczający tonaż poruszających się po niej pojazdów. Z tego powodu ciężarówki jadą po zniszczonej drodze w Korytkowie Małym.
Po złożeniu interpelacji radni przystąpili do części uchwałodawczej posiedzenia. Pierwsza uchwała dotyczyła zmian w budżecie. Przedstawiła je skarbnik Teresa Małyszek. Dzięki dotacjom celowym z budżetu państwa dochody zostały zwiększone o kwotę 33.106,00 zł, natomiast zmniejszenia wyniosły 11.109,00 zł. Dla zrównoważenia budżetu zostały wprowadzone zmiany po stronie wydatków. Zwiększenia wyniosły 53.106,00 zł, a zmniejszenia, min. przesunięcia między wydatkami bieżącymi, to 31.109,00 zł. Uchwała została podjęta jednomyślnie. Wszyscy radni głosowali także za uchwaleniem programu współpracy Gminy Frampol z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2014. Przyjęcie programu poprzedziły konsultowacje z organizacjami z terenu gminy. Jednym z punktów sesji było podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na kierownika gminnej jednostki organizacyjnej. Sprawę rozpatrywała komisja powołana w tym celu na poprzedniej sesji. Komisja stwierdziła bezzasadność skargi, do czego jednogłośnie przychyliła się Rada Miejska.
Radni, także jednomyślnie, podjęli uchwałę w sprawie uchwalenia zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego części Gminy Frampol. Szczegóły przybliżyła Joanna Futyma Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej, Budownictwa i Inwestycji. - Jest to uchwała finalna i dotyczy wniosków złożonych indywidualnie przez mieszkańców Karolówki i Sokołówki - zamiany terenów rolnych na tereny budowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami, zabudowy zagrodowej i letniskowej - mówiła podczas sesji kierownik, Joanna Futyma.
W porządku obrad była także informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Frampol za rok szkolny 2012/2013. Radni zapoznali się z nią podczas prac komisji. Burmistrz podsumował temat zwracając radnym uwagę na koszty funkcjonowania oświaty w gminie. - Za rok 2013 dołożymy do oświaty 2.496.000 zł, a na przyszły rok jest zaplanowane 2.512.000 zł. Są to pieniądze z dochodów gminy. Natomiast, co roku zmniejsza się nam subwencja, o około 300.000 zł rocznie. Przewidujemy, że w najbliższych latach gmina będzie musiała dołożyć do oświaty około 3.000.000 zł. Budżet tego nie udźwignie. Muszę podkreślić, że reforma w naszej oświacie jest koniecznością. W przyszłym roku będą musiały zostać podjęte zdecydowane kroki - podkreślał burmistrz Tadeusz Niedźwiecki.
W kolejnym punkcie obrad Burmistrz odpowiadał na interpelacje radnych. Radnym Badachowi i Kowalikowi odpowiedział, że gruntowa droga - będąca w ewidencji działką gminną - została już zamknięta dla ciężkich samochodów, natomiast ciężarówki wyjeżdżające z kamieniołomów maja wyznaczoną do korzystania inna drogę. W sprawie rowu odwadniającego, o którym mówił radny Papierz, prowadzone były rozmowy z inwestorem, który rów zasypał i zobowiązał się go udrożnić. Natomiast w kwestii zakazu wjazdu na drogę w Korytkowie Małym będzie skierowane pismo do Zarządu Dróg Powiatowych. W dalszej części swojego wystąpienia Burmistrz przedstawił informację o swojej pracy miedzy sesjami, min. na temat stanu realizacji uchwał podjętych na ostatnim posiedzeniu Rady Miejskiej, a także o bieżących sprawach - zbliżającym się zakończeniu budowy kanalizacji w Sokołówce i przebiegu prac związanych z realizacją projektu "ECO - EFEKTYWNY Frampol". Poinformował także o podpisaniu umowy na dofinansowanie remontów świetlic i podjęciu działań mających na celu uporządkowanie kwestii ewidencyjnych związanych z drogami gminnymi.