Pełna wersja

RuszajÄ… prace przy budowie drogi 835 Frampol - Wysokie

2014-01-23 12:49

Już od początku lutego kierowcy na tym odcinku mogą spodziewać się dużych utrudnień. Ruch pojazdów będzie odbywał się wahadłowo sterowany sygnalizacją świetlną. Utrudnienia potrwają do końca roku.

Ta kluczowa dla mieszkańców naszego powiatu droga jest w fatalnym stanie: wąska, bez utwardzonych poboczy, z licznymi ubytkami i koleinami stanowiła problem zarówno dla podróżujących samochodami osobowymi, jak i ciężarowymi. Remont drogi zaczął się od odcinka Biłgoraj - Frampol, teraz przyszedł czas na kolejny etap Frampol - Wysokie.
Przypomnijmy: inwestycja miała zacząć się w kwietniu zeszłego roku, ale firma, która przetarg wygrała nigdy remontu nie rozpoczęła. Więcej na ten temat w artykule Remont drogi Frampol-Wysokie - opóźnienia już na starcie. Brak zdecydowanych działań ze strony firmy Doren doprowadził Zarząd Dróg Wojewódzkich do zerwania umowy o czym informowaliśmy w artykule Umowa zerwana. Ogłoszono kolejny przetarg i w listopadzie wyłoniono kolejnego wykonawcę: firmę Strabag, znaną w regionie, która wykonywała dla ZDW także inne drogi. Portal bilgorajska.pl, informował o tym w artykule Jest nowy wykonawca drogi Frampol - Wysokie
W ubiegłym tygodniu dokonano oficjalnego przekazania placu wykonawcy. - Nie znany dokładnego harmonogramu prac, ale z pewnością od lutego na tym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 835 wprowadzony zostanie ruch wahadłowy - zaznacza w rozmowie z portalem bilgorajska.pl, Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Obecnie na tym odcinku drogi wykonywane są prace pomiarowe i trwa wycinka drzew.
Firma, na wykonie nowej nawierzchni ma czas do połowy grudnia 2014 roku. - Myślę, że to realny termin. Ale do tego, aby był realny firma musi rzucić na ten odcinek odpowiednią ilość sił i środków - dodaje dyrektor Gwozda.

Zakres robót, za 89,5 mln złotych, obejmuje poszerzenie i wzmocnienie nawierzchni, umocnienie poboczy, wymianę warstwy ścieralnej, a także budowę dróg serwisowych, chodników, ścieżek rowerowych, rozbudowę i przebudowę dróg wewnętrznych, na odcinkach gdzie nie będą budowane drogi serwisowe. Inwestycja zakłada również budowę nowych zatok autobusowych i przejść dla pieszych z kostki betonowej. Zostanie wykonane odwodnienie korpusu drogowego oraz ustawione nowe oświetlenie.

Red.