Pełna wersja

Prawie 2,7 km nowej drogi

2014-03-06 11:56

ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w ZamoÅ›ciu ogÅ‚osiÅ‚ przetarg na remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 858 Zarzecze - BiÅ‚goraj - Zwierzyniec - Szczebrzeszyn na odcinku BiÅ‚goraj - Wola Duża, o dÅ‚ugoÅ›ci 2,677 km. Prace majÄ… trwać do lipca br. Zgodnie z kosztorysem zadanie bÄ™dzie kosztować 1,6 mln zÅ‚ netto.

Na początku br. zgłoszono do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego konieczność przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 858 Zarzecze - Biłgoraj - Zwierzyniec - Szczebrzeszyn. Prace miałyby polegać na wykonaniu remontu nawierzchni jezdni z asfaltobetonu, naprawy poboczy gruntowych i oczyszczenie, pogłębieniu rowów drogowych - wraz poprawą odwodnienia korpusu drogowego poprzez; udrożnieniu istniejących przepustów pod drogą oraz skrzyżowaniami z drogami bocznymi. Projekt został przyjęty bez sprzeciwu, przystąpiono więc do pierwszego etapu realizacji robót.

Przebudowany będzie odcinek Biłgoraj - Wola Duża, do przejazdu kolejowego. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Zamościu ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy zadania.

Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich wszystkie prace zostaną wykonane bez zmiany wysokości nawierzchni na działkach będących w zarządzie Samorządu Województwa Lubelskiego.

- Obecnie nawierzchnia z asfaltobetonu wykonana w latach 70-tych posiada koleiny o głębokości do 5÷14cm przy krawędzi jezdni i 2÷5 cm przy osi jezdni. Dodatkowo uplastycznianie się nawierzchni w wysokich temperaturach (przy dużym obciążeniu nawierzchni poprzez duże natężenie ruchu pojazdów ciężarowych) spowodowało powstanie licznych, niebezpiecznych dla ruchu pojazdów samochodowych wybrzuszeń i poprzecznych garbów. Spękania w nawierzchni powodują wypadanie ziaren kruszywa i rozszczelnianie nawierzchni, co przy nawodnieniu podbudowy i intensywnym ruchu pojazdów powoduje powstawanie licznych uszkodzeń konstrukcji jezdni - zaznaczono w projekcie technicznym. Dodatkowo dotychczasowe zabiegi utrzymaniowe, łącznie z kilkokrotnymi zabiegami likwidacji kolein poprzez frezowanie nawierzchni, czy wypłycanie kolein masą asfaltobetonową przynoszą krótkotrwałe efekty w zakresie poprawy stanu technicznego drogi.

Już został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy remontu drogi. Rozstrzygnięcie nastąpi 18 marca. Termin wykonania zamówienia ustalono na 01.07.2014 r., wartość inwestycji to 1 605 784,07 zł netto.

Zakres robót obejmuje: roboty remontowe - frezowanie korekcyjne nawierzchni bitumicznej o śr. gr. 4 cm (materiał składany na poboczu - przeznaczony do wbudowania w pobocze drogi), wyrównanie (lokalnych zaniżeń) istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną, wykonanie warstwy wiążącej 6 cm z mieszanki mineralno - bitumicznej, wykonanie warstwy ścieralnej 4 cm z mieszanki mineralno - bitumicznej, mechaniczne profilowanie poboczy, utwardzenie poboczy destruktem z frezowania, odtworzenie (pogłębienie) i oczyszczenie rowów, remont przepustów rurowych pod zjazdami, demontaż i ustawienie nowych słupków, oznakowanie poziome nawierzchni.

red.