Pełna wersja

Usterka na nowym odcinku drogi Nr 835?

2014-11-04 08:41

Podczas październikowej sesji Rady Powiatu, radny Ryszard Papierz zgłosił problem braku drogi serwisowej na granicy gmin Frampol i Goraj, która nie została wykonana podczas kończącej się właśnie przebudowy. Czy zmiany są jeszcze realne?

Przypomnijmy: prace na tym odcinku drogi wojewódzkiej Nr 835 ruszyły na początku lutego br. Portal bilgorajska.pl, informował o tym w artykule Ruszają prace przy budowie drogi 835 Frampol - Wysokie.

Na październikowej sesji temat drogi przywołał radny Ryszard Papierz. - Zwracam się do projektantów. Na granicy gminy Frampol i Goraj, przy części drogi nie ma drogi serwisowej, ludzie nie mają dojazdu do działek. Trzeba te błędy uzupełnić dopóki na terenie inwestycji jest wykonawca. Kilkanaście osób prosiło mnie o interwencję w tym temacie - mówił radny Papierz. Jak obiecał starosta Marian Tokarski, podejmie ten temat z dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich.

My także poprosiliśmy dyrektora o komentarz w tej sprawie. - Wszystkie prace wykonaliśmy zgodnie z zatwierdzonym projektem, uzgodnionym przez wszystkie samorządy. Te uwagi są o 2 lata za późno. Wszystkie wnioski samorządów uwzględniliśmy. Dziś już nic nie możemy zmienić. Prawdopodobnie dojazd do tych działek jest z innej drogi, lub są to działki nie wykorzystywane - zaznacza w rozmowie z portalem bilgorajska.pl, Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Jak dodaje dyrektor w chwili obecnej na tym odcinku wykonywane są wyłącznie prace wykończeniowe, a utrudnienia są minimalne. Zgodnie z harmonogramem, wykonawca ma czas na zakończenie robót do 15 grudnia br., termin nie jest zagrożony.

Zakres robót, za 89,5 mln złotych, na tym odcinku drogi obejmował: poszerzenie i wzmocnienie nawierzchni, umocnienie poboczy, wymianę warstwy ścieralnej, a także budowę dróg serwisowych, chodników, ścieżek rowerowych, rozbudowę i przebudowę dróg wewnętrznych, na odcinkach gdzie nie będą budowane drogi serwisowe. Inwestycja zakładała również budowę nowych zatok autobusowych i przejść dla pieszych z kostki betonowej. Ponadto wykonane zostało odwodnienie korpusu drogowego oraz ustawione nowe oświetlenie.

Przypomnijmy, że droga, po zakończeniu prac, otrzyma status drogi klasy GP - głównej przyspieszonej, potocznie nazywaną droga szybkiego ruchu. Do tej kategorii wyjątkowo zaliczane są drogi wojewódzkie, jak będzie w przypadku 835. Dla klasy GP dopuszcza się dwie prędkości projektowe na terenie zabudowanym: 60 i 70 km/h oraz cztery prędkości projektowe poza terenem zabudowanym: 60, 70, 80 i 100 km/h.

Red.