W internecie, radiu czy telewizji?
Chcąc zareklamować swoje usługi bądź firmę, zastanawiamy się zazwyczaj, na jakie medium postawić. Nie ma na to jednej, prawidłowej odpowiedzi. W zależności od tego, do jakiej grupy wiekowej i społecznej chcemy dotrzeć oraz jakimi kosztami dysponujemy zależy to, na jakie reklamy się zdecydujemy. A można wybierać spośród: prasowej, telewizyjnej, radiowej, zewnętrznej (outdoorowej), pocztowej, mobilnej, internetowej itp. Co powoduje, że jedne zapamiętuje się lepiej, inne gorzej? Im częściej widzimy lub słyszymy daną reklamę, tym szybciej ją zapamiętamy, od tego nie da się w żaden sposób uciec. Dlatego coraz popularniejsze stają się reklamy outdoorowe, jak na przykład billboardy. Reklama zewnętrzna to prestiż i doskonała forma wyróżnienia firmy na tle konkurencji. Billboardy dają możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, co pozwalana na szybki zwrot inwestycji (źródło: http://billboard-x.pl/). Najlepiej jest ustawić billboard ze swoją reklamą przy ruchliwych ulicach w centrum miasta lub na wylotówkach. Ci sami ludzie pokonują te trasy codziennie w drodze z i do pracy. Już po kilku dniach będą rozpoznawać nazwę naszej firmy z daleka.
Jak się nie dać zablokować
Jako że prym najpopularniejszego medium w dalszym ciągu wiedzie internet, roi się tam od przeróżnych reklam. Wszyscy chętnie się reklamują na portalach czy blogach, ponieważ kosztuje to o wiele mniej niż ogłoszenie w gazecie czy radiu. Niestety, może się okazać że reklama internetowa pomimo swojego ogromnego w teorii zasięgu, w praktyce nie zdziała zbyt wiele. Internautów szybko zaczęły irytować bannery wyskakujące na samym środku monitora i migające napisy z boku strony. Z pomocą przyszły im aplikacje, które blokują wszelkiego rodzaju reklamy na wszystkich przeglądanych stronach. Tego niestety nie można przeskoczyć, chyba że właściciel konkretnego portalu umieści prośbę na swojej domenie z informacją, że utrzymuje się z reklam prosząc o wyłączenie aplikacji.