Pełna wersja

Standardy projektowe dla dróg rowerowych

2015-03-28 09:07

Celem marcowej Masy byÅ‚o zwrócenie uwagi na potrzebÄ™ stosowania standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej podczas realizacji nowych projektów drogowych w BiÅ‚goraju.

W ostatnim czasie w Biłgoraju realizowanych jest wiele inwestycji drogowych. Przy okazji Masy Krytycznej chcemy zwrócić uwagę władzom odpowiedzialnym za poszczególne inwestycje drogowe o szczególną dbałość o rozwiązania dotyczące ruchu rowerowego. Na jeden z problemów zwrócił uwagę nasz kolega rowerzysta Marian Maziarz. Problem ten dotyczy stawiania słupków z łańcuchami zabezpieczającymi w ciągu drogi rowerowej np. na rondzie: ul. Leśna i ul. Zamojska.

Zmniejsza się przez to szerokość drogi rowerowej i nie ma zachowanej skrajni, która według przepisów powinna wynosić 0,5 m. Chcemy więc uczulić projektantów i osoby odpowiedzialne za akceptację tego typu rozwiązań do stosowania się do obowiązujących przepisów. To, że można stosować inne rozwiązania projektowe przedstawiaja rondo: ul. Jana Pawła II i obwodnica Północna.

Trasa przejazdu Masy Krytycznej liczyła tym razem około 8 km i wiodła następującymi ulicami: Kościuszki - Zamojska - rondo przy ul. Szwajcarskiej - obwodnica Północna - rondo przy Jana Pawła II - obwodnica Północna - Janowska - Lubelska - Nadstawna - Kościuszki - rondo Ks. Mroza - Kościuszki - Bankowa - Kopernika - Kościuszki - plac przed Urzędem Miasta.
Dziękujemy za udział w marcowej Masie i zapraszamy za miesiąc na 3 jubileusz Masy Krytycznej w Biłgoraju.

Red.