Pełna wersja

Mieszkańcy ul. Nowakowskiego chcą sprzedać działki

2015-04-07 10:53

WÅ‚adze BiÅ‚goraja planujÄ… budowÄ™ ul. Nowakowskiego. By inwestycja mogÅ‚a zostać rozpoczÄ™ta konieczne jest pozyskanie od mieszkaÅ„ców tego terenu gruntów. Zaproponowano odkupienie części każdej z dziaÅ‚ek po 10 zÅ‚ za 1 m2. MieszkaÅ„cy wyrazili zgodÄ™. WiÄ™kszość z nich już zÅ‚ożyÅ‚a potrzebne deklaracje.

By porozmawiać z mieszkańcami ul. Nowakowskiego o planach inwestycyjnych, dotyczących tego terenu, pod koniec marca, w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Biłgoraju zorganizowane zostało spotkanie. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Budowa ul. Nowakowskiego - spotkanie z mieszkańcami.

Władze miasta poinformowały mieszkańców o konieczności wykupienia od nich gruntów pod budowę drogi. Przedstawiony został także projekt, na którym zaznaczono ilość gruntu, którą powinni sprzedać poszczególne osoby, by możliwa była realizacja przedsięwzięcia.

W wielu przypadkach powierzchnia nie przekracza kilkudziesięciu m2, ale są też działki, które prawie w całości zostaną zajęte podczas budowy drogi. Jak wyjaśniał podczas spotkania burmistrz Janusz Rosłan w takich przypadkach będzie możliwość zamiany działek.

Wiceburmistrz Michał Dec zaproponował odkupienie terenów za 10 zł za m2. Mieszkańcom rozdano deklaracje.

Część mieszkańców wypełniła dokumenty już podczas marcowego spotkania. Pozostali dostarczali deklaracje do Urzędu Miasta. Już wiadomo, że większość zgodziła się na proponowane warunki, co najprawdopodobniej umożliwi realizację zadania.

- Dotychczas wpłynęło ok. 30 deklaracji na zbycie nieruchomości po ww. cenie. Kilka osób zadeklarowało cenę 1 zł za m2 - powiedział burmistrz Janusz Rosłan.

Gdy wszystkie formalności zostaną dopełnione przyjdzie czas na starania o dofinansowanie inwestycji. Władze miasta chcą wykonać drogę w ramach tzw. schetynówek. Czas na złożenie wniosku upływa we wrześniu. Jesienią dowiemy się, czy ul. Nowakowskiego, na odcinku od ul. Polnej do ul. Granicznej, zostanie wybudowana. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że koszt zadania to 6 mln zł.

red.