W trakcie kilkudniowego pobytu młodzież zwiedziła wiele zabytków, między innymi jedno z najwspanialszych muzeów świata - Luwr, gdzie wśród wielu wybitnych dzieł sztuki uczniowie zobaczyli znane z lekcji obrazy ze słynną Mona Lisą Leonarda da Vinci oraz antyczne rzeźby Nike z Samotraki i Wenus z Milo. Bardzo duże wrażenie zrobiła na młodych ludziach gotycka katedra Notre Dame, jak również Wersal - zespół pałacowo-parkowy, miejsce rezydencji królów francuskich. Chwile zadumy i refleksji przeżyli na największym i najpiękniejszym paryskim cmentarzu Pere Lachaise, miejscu pochówku wielu bohaterów narodowych i artystów zasłużonych dla światowej kultury i sztuki, w tym wybitnych Polaków: Fryderyka Chopina, Cypriana Kamila Norwida oraz Józefa Wysockiego.
Bardzo dużo informacji uczniowie uzyskali od przewodnika, który podczas rejsu po Sekwanie opowiadał (po francusku i angielsku) historię miasta i jego zabytków. W trakcie spacerów po Paryżu podziwiali zabytkową oraz współczesną architekturę miasta i obserwowali codzienne życie mieszkańców metropolii. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczestnikach wycieczki widok Paryża nocą, oglądany z wieży Eiffla.
Podczas kilkudniowego pobytu uczniowie zobaczyli także najstarsze w Europie Muzeum Figur Woskowych Grevin, Muzeum Perfum Fragonard oraz Galerię Lafayettes, z tarasu której rozpościerał się widok na całe miasto. Mieli okazję skosztowania specjałów kuchni francuskiej oraz możliwość zakupu pamiątek.
Pobyt we Francji był dla uczestników wycieczki niezapomnianą przygodą. Wszyscy wrócili do domu zadowoleni i pełni wrażeń. Przyjemnym doświadczeniem była możliwość wykorzystania w praktyce znajomości języków obcych, a nie tylko podczas zajęć lekcyjnych, przede wszystkim języka francuskiego oraz języka angielskiego.
~ Gość | Oceniano 5 razy -1
Artykuł o wycieczce szkolnej?!
Serio?!! |
~ . | Oceniano 7 razy +7
Czytanie ze zrozumieni
|
~ Placek | Oceniano 5 razy -1
Lepszego momentu na wycieczkę do Francji nie mogli sobie wybrać :D biorąc pod uwagę stan wyjątkowy to na pewno dużo zobaczą ;)
|