Wybudowane obwodnice Biłgoraja miały na celu m.in. odciążenie miasta od ruchu tranzytowego TIR-ów. Ciężarówki jadące z Zamościa w kierunku Lublina korzystają z obwodnicy skręcając na nią z ulicy Zamojskiej. Jednak wielu kierowców ciężarówek jadących od strony Zamościa w kierunku Przemyśla i Niska nadal przejeżdża ulicą Zamojską i Długą.
Temat jest znany władzom Biłgoraja, które wyjaśniają, że ruchu ciężkiego nie można w mieście całkowicie wyeliminować ze względu na dostawy do marketów w tej części miasta. Cały czas jest ograniczany ruch tranzytowy ciężkich aut poprzez zalecenie objazdu. - Sprawdziliśmy na tablicach umieszczonych przy drodze i pokazują one dokładnie, jak kierowcy powinni objeżdżać miasto. Nie wszyscy do tych zaleceń chcą się dostosować - wyjaśnia wiceburmistrz Michał Dec.
Internauci uważają, że umieszczony za pierwszym rondem zakaz wjazdu ciężkiego sprzętu (oprócz samochodów dostawczych) na ulicę Zamojska rozwiąże problem. Wiceburmistrz informuje, że miasto wystąpiło do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie o wprowadzenie nowej organizacji ruchu, tak aby ograniczyć ruch ulicami: Zamojską, Długą i Bohaterów Monte Cassino. Nie określiło jednak czy ma to być całkowity zakaż. - Nie możemy decydować za Zarząd Dróg Wojewódzkich, bo leży to w ich kompetencji. Nad ograniczeniem wjazdu ruchu ciężkiego pracuje ZDW - dodaje wiceburmistrz Dec.
Tu pojawia się problem. Odpowiedzi z ZDW jeszcze nie ma, ale już wiemy, że żadnego ograniczenia ruchu nie będzie, bo nie może być. - Ograniczenie ruchu na ulicy Zamojskiej może grozić utratą środków unijnych. Ulica została przebudowana za fundusze unijne po to, aby poprawić jej dostępność. Jeśli będą ograniczenia w korzystaniu z drogi, to będzie jednoznaczne z niezachowaniem 5-letniej trwałości określonej we wniosku o środki unijne. Może to grozić utratą dofinansowania - rozwiewa wszelkie nadzieje Andrzej Gwozda dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Uroczyste zakończenie przebudowy za ponad 24 mln zł głównych ulic miasta: Zamojskiej, Kościuszki, Tarnogrodzkiej nastąpiło dokładnie dwa lata temu, w grudniu 2013 roku. Tak więc żadnych zmian nie możemy się spodziewać przez następne trzy lata. Pozostaje tylko nadzieja, że kierowcy będą stosować się do zalecanych objazdów, a i mieszkańcy przekonają się do korzystania z obwodnic, aby odciążyć ruch w mieście.
~ jan | 0
O PIS-oskiej watasze nieuków dopiero zacznę pisać, jak minie chociaż 1 rok ich rządów. Z tego co widać na rządzenie przez dłuższy czas mają takie szanse jak tucznik w chlewni na przeżycie 5 lat.
|
~ aza | Oceniano 3 razy -1
za PO chociaż coś powstało-p
|
~ Jan | Oceniano 4 razy 0
Co tam kawałek drogi źle zrobionej, czy ***** oznakowani
|
~ mamejka | Oceniano 2 razy 0
dajcie spokuj prostaki z osiedla nad ciekiem wodnym gdzie w szuwarach pi er do lą się kaczki i żaby. Skręcisz w prawo, na rondzie zrobisz kółeczko i śmigasz.
|
~ baju, baju | Oceniano 4 razy +2
Niech Pan Dyrektor ZDW przyjedzie do ludzi, to mu pokażemy, że da się to zrobić, on sie ma za ministra , albo jeszcze wyżej
|
~ gfc yd | Oceniano 7 razy +1
Takim myśleniem zawsze unia będzie szantażowa
|
~ lll | Oceniano 3 razy +3
No znikła, to fakt, ale czy one jest tam w sumie potrzebny?
Kto by się tam na te osiedlowe uliczki ciężarówką pchał jak na prawdę nie musi? Pzrecież to żaden skrót? Jak ktoś musi to wjedzie czy jest znak, czy go nie ma. Tam najwyżej wjeżdżają: cysterna do stacji LPG, śmierciark Czy widziałeś tam jakiś nasilony ruch ciężarówek po zdemontowa Co do skrzyżowan Przecież projektant pownienien |
~ w... | Oceniano 2 razy 0
No dobra a ja się pytam gdzie się podział znak tonażowy przy wjeździe w ul. Jagiełły. Nie dość, że wyjazd spier...y (mam na myśli nakaz jazdy w prawo) , to i znak 5 T znikł.
|
~ tom | Oceniano 9 razy +7
Ta sytuacja pokazuje głupotę w niektórych aspektach programów unijnych.
Buduje się z dotacją ul. Kościuszki Za rok buduje się Obwodnicę Północną, jako główny cel jej budowy w dokumentac Jeden projekt wyklucza drugi. Na każdą ulicę patrzy się oddzielnie Tak by mówił zdrowy rozsądek i logika, ale jak wiadomo, tam gdzie zaczyna się biurokracj |
~ qwe | Oceniano 9 razy +3
Krzeszowsk
|
~ Wyborca | Oceniano 10 razy +2
Ja nie podejrzewa
|
~ luc | Oceniano 8 razy +4
Byłby chyba sposób, aby odzwyczaić kierowców Tirów od jazdy na skróty przez centrum (utrudnić im życie), a nie złamać przepisów UE.
Zakazów nie można postawić na Zamojskiej Ale jakby tak postawić zakaz na Krzeszowsk Wtedy Tir nawet jakby pojechał z Zamościa przez Długą i Wiejską, to na Nisko nie mógłby jechać Krzeszowsk |
~ frajerzy | Oceniano 6 razy +4
przecież urzędnik w jednym paluszku powinien mieć takie wiadomości
po co tyle zachodu jakby był na czasie to od razu powiedział przecież te wszystkie inwestycje na ziemiach polskich robione są za obcy kapitał a jak to jest w rzeczywist bardzo mało więc budowane drogi na terenie Polski nie są Polskie |
~ lll | Oceniano 12 razy +6
No to lipa.
Na wiosnę będzie remont Długiej i Monte Cassino i juz na jesień świeżo wyremontow Trzeba teraz czekać minimum 3 lata i dopiero wtedy będzie można postawić zakaz na Zamojskiej Tiry będą dalej jeździć, po staremu, bo wiadomo, że przez Długą i Monte Cassino jest znacznie krócej z Zamościa na Nisko. A jak wyremontuj |
~ bolo | Oceniano 11 razy +3
hahahaha śmieszne, może kosztować to miliony... miliony to będzie kosztował remont tych nowych ulic rozjeżdżan
|