Od kilku lat we Frampolu, na drodze krajowej nr 74 w stronę Zamościa, obowiązuje ograniczenie tonażu do 8 ton. Tiry jadące w kierunku Zamościa muszą we Frampolu skręcać na Biłgoraj i drogą wojewódzką 835 kontynuują trasę. Tę sytuacje może zmienić modernizacja drogi krajowej od Frampola. Niestety bez obwodnicy Gorajca ciężarówki daleko nie zajadą, ale planowana modernizacja odcinka drogi krajowej od Frampola jest pierwszym etapem umożliwienia tranzytu tą trasą w kierunku granicy.
Przebudowany odcinek będzie miał 7,4 km długości - od obwodnicy Frampola do granicy gminy. Pasy ruchu zostaną poszerzone o pół metra (do 3,5 m) i zostaną umocnione pobocza. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z drogami publicznymi, zrobione zostaną m.in. odwodnienia, przejścia dla zwierząt, oświetlenie. Na wniosek władz Frampola zaprojektowane zostały także chodniki na terenach zabudowanych. Ponadto wybudowane zostanie miejsce do ważenia i kontroli pojazdów dla Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.
" W ramach opracowywanej dokumentacji projektowej zakłada się korektę istniejącego układu dróg poprzecznych, w tym lokalnej sieci dróg powiatowych i gminnych. Do obsługi terenów przyległych do rozbudowywanej drogi krajowej nr 74, wzdłuż jej przebiegu (poza terenami zabudowanymi), projektowane są drogi dojazdowe, które w powiązaniu z istniejącym układem drogowym utworzą nowy układ komunikacyjny " - informuje inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie.
Od 22 do 29 lutego br. można zapoznać się z opisem i dokumentacją planowanej rozbudowy drogi krajowej nr 74. W tym czasie można również składać uwagi i wnioski dotyczące inwestycji, wypełniając formularze wyłożone w siedzibie Urzędu Miejskiego we Frampolu oraz dostępne na stronie internetowej urzędu.
W poniedziałek 29 lutego o godzinie 12 w Miejsko-Gminnym Ośrodka Kultury we Frampolu odbędzie się spotkanie z projektantami i przedstawicielami GDDKiA. Jeszcze nie został opracowany kosztorys inwestorski, więc nie wiadomo, ile kosztować ma inwestycja, ale jej realizacja zaplanowana jest na lata 2017-18.
~ IJ | Oceniano 4 razy 0
Nie należy zapominać o niezmotory
|
~ abc | Oceniano 4 razy 0
Nie będzie hulał wiatr.
Przebudowa tego odcinka na razie nic nie zmieni i nadal ciężarówki będą przez Biłgoraj i Zwierzynie Aby ciężarówki mogły jechać bezpośredn Tak więc obwodnica była jak najbardzie Poza tym obwodnica jest przecież wykorzysty Poza tym może jak się kiedyś doczekamy terenów inwestycyj |
~ sylwek000 | Oceniano 7 razy -7
Czyli po północnej obwodnicy Biłgoraja wiatr będzie hulał. Chyba pieniądze wywalone w błoto. Odetchnął by najbardzie
|
~ jh u8 | Oceniano 14 razy -6
Te remonty dróg w Polsce to jest moda , a kiedy mieszkania tanie dla ludzi?Bole
|