Chociaż kamery monitorujące sytuację w sklepach są już standardem, jednak praktycznie wszystkie placówki handlowe odnotowują straty spowodowane przez klientów o “lepkich" palcach.
Nieuczciwe osoby, choć mają świadomość, że są obserwowane i nagrywane, często nie czują oporu przed kradzieżą. Dobrze bowiem wiedzą, że nawet w przypadku, gdy pracownik sklepu za kasą zorientuje się, iż doszło do kradzieży, to nikłe są szanse, że ruszy w pościg za amatorem cudzej własności.
Owszem, nagranie z kamery jest dowodem przestępstwa, ale sądy bardzo często odrzucają tego rodzaju sprawy. Poza tym, zazwyczaj wartość skradzionego towaru jest na tyle niewielka, że z punktu widzenia właściciela cała procedura związana ze zgłaszaniem problemu organom ścigania nie ma ekonomicznego sensu.
Skuteczne rozwiązanie na sklepowe kradzieże proponują agencje ochrony. Warto rozważyć współpracę z taką firmą - w twojej placówce handlowej może przebywać ochroniarz, który odpowiedzialny będzie za pilnowanie, czy z półek nie znika towar bez płacenia. Czy to skuteczne? Cóż, sama obecność takiej osoby wśród półek może być dla amatorów cudzej własności wystarczająco zniechęcająca.
A skoro już wywołaliśmy agencje ochrony do tablicy, warto również wspomnieć o tym, że takie firmy mogą bardzo pomóc sklepowi także po godzinach pracy. Praktycznie każdy właściciel placówki handlowej powinien współpracować z agencją ochrony - włamania do sklepów ciągle się zdarzają, a negatywnym skutkom wielu z nich można byłoby zapobiec, współpracując z agencją ochrony. Takie firmy stale monitorują sytuację w sklepie i w razie wystąpienia niebezpieczeństwa natychmiast reagują.
Co oczywiste, dobre agencje ochrony ściśle współpracują także z organami ścigania, dzięki czemu właściciel sklepu nie musi już martwić się o swoje mienie.