Każda strona internetowa potrzebuje pozycjonowania. Nie podlega to dyskusji. Strona internetowa pełni określoną funkcję, którą określiłeś sam lub przy pomocy specjalisty. Pozycjonowanie stron internetowych jest częścią procesu budowania wizerunku firmy, lub elementem strategii pozyskiwania klientów na LP (landing page). Pozycjonowanie ma za zadanie sprawić, aby Twoja strona był jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Im wyżej jest Twoja strona, tym masz większe szanse na pozyskanie nowych odbiorców i klientów. Dzięki temu również zwiększysz swoje zyski i zbudujesz świadomość marki wśród klientów.
Może myśl o tym, że jesteś widoczny w sieci jest błędna? Czy sprawdzałeś statystyki strony np. w Google Search Console i Google Analytics? To własnie tam znajdują się różne potrzebne informacje do weryfikowania ruchu na stronie. Być może Tobie się wydaje, że ludzie widzą Cię w internecie, a rzeczywistość jest inna? Warto to zweryfikować. Pozycjonowanie stron internetowych powinieneś wdrożyć również wtedy, kiedy nie zadowala Cię poziom sprzedaży Twoich produktów lub usług, lub wtedy kiedy z niewiadomych przyczyn pozycja Twojej strony w wyszukiwarce drastycznie spadła.
Ruch na stronie internetowej praktycznie zawsze przekłada się na jakość sprzedaży. Niski ruch na stronie może być wynikiem kilku różnych czynników. Głównym czynnikiem oczywiście, jest brak widoczności w wyszukiwarkach internetowych i/lub brak angażujących czytelnika treści. Dlatego powinieneś zwrócić uwagę na współczynnik odrzuceń (bounce rate). Znajdziesz go w Google Analytics. Współczynnik odrzuceń powyżej 40% to informacja dla Ciebie, że treści na Twojej stronie po prostu nie interesują odbiorców lub wybrałeś błędne słowa kluczowe. Czyli generujesz ruch na stronie, ale słowo kluczowe jest nieadekwatne do pozostałej treści na stronie. To tak, jak ze źle utworzonym clickbaitem (nagłówek nakłaniający do kliknięcia). Ponadto może świadczyć też o tym, że strona jest mało intuicyjna w obsłudze.
Jeśli strona spada drastycznie w serpach należy zastanowić się nad działaniami SEO, jeśli były podejmowane. Musisz zweryfikować, czy zostały przeprowadzone w odpowiedni sposób. Do tego z kolei posłuży Ci audyt pozycjonowania. W takim audycie weryfikujesz poprawność działań SEO z wcześniej założoną strategią działań. Ponadto, jeśli ograniczyłeś się tylko do SEM (czyli działań polegających na płatnych reklamach) to również może być powodem drastycznych spadków. Zapamiętaj, że reklamy to szybki i łatwy sposób na podbicie ruchu na stronie, jednak kiedy kończą się reklamy to kończy się ok. 70% wygenerowanego ruchu. Dlatego trzeba wprowadzić SEO. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie jest długim zakresem działań i efektów nie zobaczysz po kilku dniach, czy tygodniu. Tutaj należy wykazać się cierpliwością. Jedną jeszcze możliwą przyczyną spadków pozycji w wyszukiwarkach są aktualizacje ich algorytmów. Algorytmy, co jakiś czas ulegają zmianom i taki czynnik również należy wziąć pod uwagę.