REKLAMA
Pełna wersja
KRAJ Artykuł sponsorowany
2024.08.12 18:09 | aktualizacja: 2024.08.12 18:09

Pozyskiwanie klientów w internecie - porady dla e-commerce

Wszystkim sprzedawcom internetowym zależy na stałym dostępie do nowych klientów, a o nich wcale nie tak trudno. Wystarczy korzystać ze sprawdzonych metod marketingowych. Niektóre rozwiązania są nie tylko skuteczne, ale również niewiele kosztują. Które z nich koniecznie muszą poznać przedsiębiorcy branży e-commerce?
Pozyskiwanie klientów w internecie - porady dla e-commerce

Pozyskiwanie nowych klientów - podstawowy cel dla wszystkich sprzedawców

Skuteczne pozyskiwanie nowych klientów stanowi podstawowy cel w każdym typie handlu, również elektronicznym, a regularne docieranie do konsumentów pozwala sprzedawcom uzyskiwać przyzwoity przychód.

Pieniądze są potrzebne właścicielom e-sklepów z kilku różnych powodów. Przede wszystkim służą do kupowania towaru i opłacania magazynów oraz zatrudnianych pracowników. Również utrzymywania witryn sieciowych. Systematyczne zarobki pomagają więc generować dalsze zyski finansowe.

Sprzedawcy, którzy nie zyskują nowych klientów, zwykle nie gromadzą dostatecznego dochodu, a ten zaczyna wystarczać im wyłącznie na pokrycie bieżących opłat. A potem - w częstym scenariuszu - stają się niewypłacalni względem swoich kontrahentów i zostają przymuszeni do rychłego zakończenia biznesu.

Biznesmeni e-commerce nie mogą ignorować znaczenia nowych klientów. Chociaż wielu przedsiębiorców o tym wie, warto o tym regularnie przypominać osobom dopiero rozpoczynającym przygodę w świecie handlu. Pozwala im to przyswoić sprawdzone priorytety, a tym zwiększać szanse na osiąganie sukcesów zawodowych w przyszłości.

Grupa docelowa konsumentów - podstawa

Pozyskiwanie klientów polega na zwracaniu uwagi poszczególnych konsumentów, ale niekoniecznie wszystkich możliwych. Sprzedawcy muszą mieć świadomość tego, że nie każdy skorzysta z oferty ich sklepu. Jest to spowodowane tym, że dana grupa można interesować się zupełnie innymi produktami niż te proponowane przez daną firmę.

Przedsiębiorcy branży e-commerce powinni skupiać się przede wszystkim na docieraniu do tych osób, które mogą być zainteresowane sprzedawanym towarem. Żeby to zrobić, najpierw trzeba poznać grupę docelową konsumentów. Da się to zrobić m.in. poprzez wykonanie analizy rynku.

Wykonanie badań tego typu warto zlecić prawdziwym ekspertom, bo źle przeprowadzone skutkują zupełnie nieprawidłowymi wnioskami. Analiza ma posłużyć obraniu konkretnego kierunku marketingowego. W końcu skuteczne reklamy muszą trafiać do właściwych ludzi.

Zwiększanie zasięgów sklepu - alternatywna metoda dla nowych przedsiębiorców

Analizowanie rynku pod względem potencjału marketingowego potrafi być kosztowne, a na duże wydatki nie mogą pozwolić sobie wszyscy przedsiębiorcy. Zwłaszcza Ci stawiający dopiero pierwsze kroki w świecie biznesu. Mogą więc oni zdecydować się na wykorzystanie kilku alternatywnych metod zwiększających zasięgi ich sklepu.

Szczególnie dobrym pomysłem wydaje się korzystanie z renomy innych witryn sieciowych. W tym kontekście należy przytoczyć przykład platformy Allegro. Sprzedawca może zaprezentować konsumentom własny asortyment właśnie tam. W ten sposób uda mu się zwiększyć liczbę odbiorców przy prawie zerowych kosztach dodatkowych.

Sprzedawanie na Allegro nie należy do trudnych zadań do wykonania. Ciekawych szczegółów na ten temat można dowiedzieć się pod adresem internetowym https://blog.sky-shop.pl/jak-sprzedawac-na-allegro-kompleksowy-poradnik/. Zawarty tam poradnik został skonstruowany z myślą o wszystkich amatorach e-commerce.

Różne strategie marketingowe - spektakularne efekty

Sensownie wykonane badania rynkowe pozwalają zidentyfikować grupy docelowe odbiorców. Wiedzę tę należy uznać za kluczową w kontekście tworzenia reklam. W końcu sam marketing stanowi sprawdzony sposób na pozyskiwanie nowych klientów.

Należy zacząć od poznania konsumentów względem ich:

  • zainteresowań;
  • potrzeb;
  • zarobków;
  • wieku;
  • płci.

Pozwala to sprzedawcom personalizować wszystkie komunikaty reklamowe. Wówczas zyskują one szansę na osiąganie spektakularnych rezultatów. Warto zobrazować to praktycznym przykładem, aby nie pozostawiać żadnych niedopowiedzeń.

Należy wyobrazić sobie sprzedawcę różnego typu obuwia. Ma on do wyboru dwa działania:

  • promować wszystkie warianty butów naraz;
  • rozgłaszać wiadomość o indywidualnych modelach, np. eleganckich i sportowych.

Można założyć w ciemno, że lepsze okaże się drugie rozwiązanie ze względu na mocne skonkretyzowanie. Reklamy trafią wówczas do osób naprawdę zainteresowanych zakupem poszczególnych produktów - zaprezentują im od razu kilka różnych wyborów. Konsumenci będą wiedzieć, że odwiedzenie witryny sklepu nie zmarnuje ich czasu.

Reklama szeptana - dużo zależy od dotychczasowych konsumentów

Nie można zapominać o tym, że nowych klientów są w stanie przyciągnąć opinie innych. Zadowoleni konsumenci zostawiają komentarze, prowadzą między sobą rozmowy i bezwiednie rekomendują firmy innym, a przedsiębiorcy mogą na tym sporo ugrać.

Sprzedawcy muszą jednak pamiętać o tym, że marketing szeptany to broń obusieczna, która może przynieść też wiele szkód. To prawda, że konsumenci polecają lubiane przez nich sklepy, ale również przestrzegają innych przed tymi, którym nie udało się spełnić ich potrzeb.

Pozytywne doświadczenia konsumentów da się wzmacniać w ramach:

  • uproszczonych dróg zakupowych;
  • regularnego tworzenia rabatów;
  • szybkiego wysyłania zamówionych produktów;
  • natychmiastowego reagowania na kryzysowe wydarzenia.

O kupujących trzeba dbać, dlatego warto zatroszczyć się o ich pozytywne doświadczenia podczas zamawiania danej rzeczy. Ważny jest również etap po sfinalizowaniu zamówienia. Właśnie temu służą m.in. rozbudowane kampanie e-mailowe - naprowadzające konsumentów na ciekawe promocje - oraz rozbudowane programy lojalnościowe.

Pozyskiwanie klientów nie musi być trudne. Wystarczy dysponować odpowiednio rozplanowanym zestawem działań i konsekwentnie realizować swój plan. Dobrze mieć również świadomość tego, że niektóre działania przynoszą efekty dopiero po jakimś upływie czasu. Cierpliwość to jedna z najważniejszych cech w biznesie.

Red.
Red. dodany 12 sierpnia 2024
 
Odsłon: 452

Czytaj podobne

Waszym zdaniem (0)

Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
we wtorek, godzina 11:49 Obsza
Nowy sekretarz w gminie
Władze gminy Obsza rozstrzygnęły postępowanie konkursowe na stanowisko sekretarza. Jedną z kluczowych funkcji w urzędzie obejmie ponownie Grzegorz Wróbel.
dzisiaj, 11:41 Potok Górny
Baza SKR na sprzedaż
dzisiaj, 09:45 Biłgoraj
Koncert nad zalewem już w piątek
29 sierpnia 2024 Biłgoraj
Nowa ulica przebiegnie przez targowisko
Wkrótce osiedle Nadstawna w Biłgoraju przejdzie metamorfozę. Urząd Miasta ogłosił właśnie przetarg na budowę ulic Knappa i Singera. Nowo wybudowany odcinek ulicy Singera połączy Miasteczko Kresowe z ulicą Dąbrowskiego i przebiegnie częściowo przez targowisko.
w środę, godzina 16:37 Gmina Józeów
Zdarzenie drogowe na DW 849. Interweniuje LPR [AKTUALIZACJA]
we wtorek, godzina 17:55 Biłgoraj
TVN Turbo na biłgorajskim autodromie
30 sierpnia 2024 Biłgoraj
Jeden z symboli Biłgoraja na sprzedaż
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych lokali usługowych w Biłgoraju - pawilon handlowy przy Placu Wolności 5 - trafił na sprzedaż. Miejsce znane mieszkańcom miasta i okolic jako "Praktyczna pani" czeka na nowego właściciela.
w poniedziałek, godzina 14:53 Powiat
Delegacja z powiatu na Dożynkach Wojewódzkich 2024
w piątek, godzina 15:54 Biłgoraj
Pożar w Biłgoraju. Siedem zastępów straży na miejscu
1 września 2024 Różaniec Pierwszy
Strażacka rywalizacja czterech gmin [NOWE ZDJĘCIA]
W niedzielę, 1 września, na stadionie sportowym w Różańcu Pierwszym odbyły się długo wyczekiwane Międzygminne Zawody Sportowo-Pożarnicze. Na starcie stanęło aż 31 drużyn, reprezentujących jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych z czterech gmin: Tarnogród, Biszcza, Potok Górny i Księżpol.
dzisiaj, 16:06 Teodorówka
Spotkanie "Bliżej tradycji"
dzisiaj, 08:59 Biłgoraj
Oprotestowany chodnik gotowy
1 września 2024 Biłgoraj
85. rocznica wybuchu II wojny światowej w Biłgoraju
Biłgoraj upamiętnił 85. rocznicę wybuchu II wojny światowej podczas uroczystości, która zgromadziła licznych mieszkańców miasta, przedstawicieli władz oraz środowiska kombatanckie.
w poniedziałek, godzina 08:48 Gmina Goraj
Mieszkańcy wybrali sołtysów
w piątek, godzina 18:29 Biłgoraj
Pożar zniszczył ich dom. Liczy się każda pomoc
29 sierpnia 2024 Biłgoraj
Premiera filmu "Na Fali Nadziei" [NOWE ZDJĘCIA]
Powstał film dokumentujący niezwykły wyczyn Damiana Błaszczyka, który sprostał wyzwaniu przepłynięcia 80 km w czasie 33 godzin. Premierowy pokaz filmu odbył się w czwartek 29 sierpnia w Biłgorajskim Centrum Kultury.
w środę, godzina 09:32 Biłgoraj
Kierowca z zakazem, pasażer poszukiwany
dzisiaj, 14:22 Biłgoraj
Rada Osiedla Rapy podsumowała działalność
29 sierpnia 2024 Biłgoraj
Nie żyje Henryk Skubisz
Nie żyje Henryk Skubisz, wieloletni prezes Stowarzyszenia Dzieci Zamojszczyzny Ziemi Biłgorajskiej. Zmarł w środę 28 sierpnia, w wieku 82 lat.
2 września 2024 Biłgoraj
Nauczyciele mianowani na wyższe stopnie zawodowe
w niedzielę, godzina 10:00 Biłgoraj
Rowerem przez Roztocze Zachodnie [NOWE ZDJĘCIA]
Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl
Pełna wersja
Polityka Prywatności RODO Kontakt
Audyty Energetyczne | Kalkulator mocy pompy ciepła | Fotowoltaika - montaż i wycena | Porównywarka Fotowoltaiki | Kalkulator mocy instalacji fotowoltaicznej