Rafał Pikul (ur. 1 września 1986) - polski przedsiębiorca, założyciel i CEO marki meblarskiej Deerhorn, specjalizującej się w produkcji mebli biurowych i gabinetowych w stylu loftowym.
Rafał Pikul ukończył studia ekonomiczne w Lublinie. Przed założeniem Deerhorn przez osiem lat prowadził firmę reklamową PikulMedia, którą następnie sprzedał w 2019 roku, podczas urządzania własnego gabinetu, zaprojektował i wykonał biurko z naturalnego drewna, co zainspirowało go do założenia marki Deerhorn. Doświadczenie zdobyte w PikulMedia w zakresie marketingu znaczną miarą przyczyniło się do sukcesu w branży meblarskiej.
Deerhorn, założony w 2019 roku, szybko zdobył popularność dzięki unikalnemu designowi i wysokiej jakości meblom. Firma rozpoczęła działalność w przydomowym garażu o powierzchni 100 m², a następnie przeniosła produkcję do większych lokali. Obecnie Deerhorn zatrudnia około 50 pracowników, a jego produkty zdobią biura i gabinety klientów w Polsce, Czechach i Niemczech.
W 2023 roku firma obsłużyła ponad 6 tysięcy klientów i otworzyła pierwszy showroom w Niemczech. Deerhorn oferuje meble dostarczane w całości, co stanowi udogodnienie dla klientów ceniących swój czas i wygodę. Produkty są dostępne głównie poprzez sklep internetowy Deerhorn.pl oraz platformy takie jak Allegro. Firma planuje rozszerzyć sprzedaż na Amazon oraz inne platformy.
Rafał Pikul koncentruje się na budowaniu silnej polskiej marki meblowej w kategorii meble biurowe, zarówno w kraju, jak i za granicą.
Oprócz działalności meblarskiej, Rafał Pikul od 10 lat zajmuje się także wynajmem nieruchomości, obejmującym lokale, biura, mieszkania oraz powierzchnie magazynowe.
Rafał Pikul i jego firma zdobyli liczne wyróżnienia, w tym:
Polska Nagroda Jakości - za najwyższe standardy w produkcji mebli biurowych,
Marka Lubelskie - wyróżnienie dla lokalnych przedsiębiorstw przyczyniających się do rozwoju regionu,
Biłgorajskie Sita Przedsiębiorczości - za innowacyjność i wkład w rozwój lokalnej gospodarki.
Rafał Pikul udzielił wywiadu dla magazynu "E-commerce w praktyce", w którym opowiadał o zarządzaniu logistyką, magazynem i procesem obsługi zamówień w e-commerce. Jego wypowiedzi pojawiły się również w magazynie "Forbes", gdzie podzielił się swoim podejściem do zarządzania i rozwijania marki premium na rynku meblarskim. Wziął także udział w artykule opublikowanym w "Gazecie Wyborczej" pt. "Wzornictwo: jak urządzić biuro?", gdzie przedstawił swoje spojrzenie na projektowanie nowoczesnych przestrzeni biurowych.
Rafał Pikul jest pasjonatem podróży, z których czerpie inspiracje do tworzenia nowych projektów meblowych. Pasję do tworzenia mebli premium traktuje jako ważny element swojej działalności. Jest miłośnikiem jazdy motocyklami szosowymi oraz enduro, co stanowi ważny element jego aktywności w wolnym czasie. Chodzi mu po głowie żeglowanie i w przyszłości planuje spędzać dużo czasu na morzu. Interesuje się również literaturą z zakresu rozwoju osobistego i biznesu, co pomaga mu w skutecznym prowadzeniu firmy.