W latach 2007-2013 środki unijne na realizacje inwestycji płynęły szerokim strumieniem. Dzięki dofinansowaniu możliwe było wykonanie takich zadań jak budowa hali OSiR, przebudowa BCK, czy remont głównych ulic Biłgoraja. W nowej perspektywie finansowej, czyli od roku 2014, szanse na pozyskanie funduszy przez małe miejscowości będą znacznie mniejsze. Biłgoraj może stać się jednak wyjątkiem.
- Programowanie wsparcia na lata 2014-2020 oraz dostosowanie obecnego systemu implementacyjnego do nowych wymogów stanowi poważne wyzwanie tak dla administracji centralnej, jak i poziomu regionalnego - zaznacza Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wiadomo, że unijne wsparcie będzie służyło przede wszystkim rozwojowi kraju, czyli wzroście konkurencyjności, podnoszeniu efektywności.
Niestety nowa perspektywa finansowa nie będzie już tak łaskawa dla mniejszych miejscowości, takich jak Biłgoraj. Dotychczas to za unijne pieniądze powstawały drogi, remontowane były budynki użyteczności publicznej.
Wiele inwestycji było finansowanych w ogromnej części z budżetu unijnego, dla przykładu realizacja obwodnicy północnej Biłgoraja będzie wymagała od miasta wkładu jedynie w wysokości 15%. Resztę, czyli 85% wartości inwestycji otrzymaliśmy z funduszy zewnętrznych.
Podobnie było w przypadku tzw. schetynówek, hali sportowej, czy przebudowy Biłgorajskiego Centrum Kultury.
- Jaka będzie przyszłość miejskich inwestycji? Trudno powiedzieć, sądzę jednak, że miasta takie jak Biłgoraj będą mocno protestowały, że w tej nowej perspektywie środków dla nich nie będzie. Mam nadzieję, że zasady zostaną zmienione i do nas również trafi unijna pomoc, bardzo byśmy tego chcieli - powiedział burmistrz Janusz Rosłan.
Jak się okazuje Biłgoraj jest w nieco innej sytuacji niż większość małych miejscowości. - Faktem jest, tak jak wspomniał burmistrz, że w nowej perspektywie finansowej małe miasta będą miały niewielki udział przy podziale środków. Największe pieniądze zostaną skierowane do miast metropolitarnych takich jak: Lublin oraz prezydenckich, czyli do Puław, Zamościa, Białej Podlaskiej, czy Chełma - wyjaśniła radna sejmiku województwa lubelskiego Zofia Woźnica i dodała, że odbyła już rozmowę na temat nowelizacji strategii rozwoju województwa z dyrektorem lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego Bogdanem Kawałko.
- Mogę zdradzić, że mówi się, że z Biłgoraj jest prężnie działającym ośrodkiem jeżeli chodzi o przedsiębiorczość. Zdecydowanie wyróżnia się na tle miast powiatowych w naszym regionie. Jest więc szansa, by miasto zostało ujęte na liście tych, które będą miały możliwość aplikowania o środki unijne w nowej perspektywie finansowej - mówiła radna Woźnica.
Na razie nie wiadomo jednak jakie zadania będą mogły być w ten sposób finansowane. Wiadomo za to, że zanim Biłgoraj dołączy do grona największych i najprężniej rozwijających się miast, oceniany jest pod kątem aktywności, przedsiębiorczości mieszkańców, dotychczasowego wykorzystania środków zewnętrznych. Nie bez znaczenia jest także niski poziom bezrobocia.
red.
~ Krystian | 0
Bardzo dobry artykuł
|
~ Papa Alfa | 0
Przy szynobusie przejazd będzie jeszcze dłuższy ze względu na to, iż przewozy regionalne z zasady zatrzymują się na wielu przystankach. Myślę, że wtedy czas 4:30 z Biłgoraja do Rzeszowa nie byłby czymś dziwnym. Pozdrawiam!
|
Drakkar | 0
Oczywiście że moge.Prosz sz jesteś fanem Mody na sukces,ogl ądasz Jaka to melodia,ta ńczysz z gwiazdami w zimie na lodzie,got ujesz z Geslerową i sprzątasz z perfekcyjn a panią domu przy muzyce Weekendu.T u masz linka jakbys nie wiedział/ł a http://www.google.pl/
|
~ qwerty | 0
Co złego widzisz w aktywizacji bezrobotnych?
|
~ qwerty | 0
Czy możesz coś napisać bez linkowania artykułów? ;)
|
~ qwerty | 0
Pociąg jedzie obecnie na tej trasie 2 godziny i 44 minuty. Średnia prędkość ok. 37 km/h. Cena biletu 44 zł. Wcale mnie nie dziwi, że nikt nie korzysta z takiego połączenia.
|
Drakkar | 0
Teraz już wiadomo skąd ta aktywizacj a bezrobotny ch za wszelką cenę. "Na razie nie wiadomo jednak jakie zadania będą mogły być w ten sposób finansowan e. Wiadomo za to, że zanim Biłgoraj dołączy do grona największy ch i najprężnie j rozwijając ych się miast, oceniany jest pod kątem aktywności , przedsiębi orczości mieszkańcó w, dotychczas owego wykorzysta nia środków zewnętrzny ch. Nie bez znaczenia jest także niski poziom bezrobocia . " https://bilgorajska.pl/aktualnosc,6103,0,0,0,Zaktywizowac-bezrobotnych.html
|
~ cdn. | Oceniano 14 razy +8
Rzadkość, aby tyle bzdur w jednym artykule zamieścić. Mało zrozumiała nowomowa, wręcz bełkot! Np. zdanie: „Programowanie wsparcia na lata 2014-2020 oraz dostosowanie obecnego systemu implementacyjnego do nowych wymogów stanowi poważne wyzwanie tak dla administracji centralnej, jak i poziomu regionalnego - zaznacza Ministerstwo Rozwoju Regionalnego” to przykład totalnej bzdury. Jakiego wyzwania? Średnio rozgarnięty gimnazjalista potrafi policzyć, ile trzeba wkładu własnego, aby zrealizować inwestycję o określonej wartości kosztorysowej. Na pewno wyzwaniem będzie to, żeby jak najwięcej pieniędzy włożyć do swojej kieszeni. Chociaż, metody są już wypróbowane i w miarę bezpieczne. Kolejne zdanie: „Wiadomo, że unijne wsparcie będzie służyło przede wszystkim rozwojowi kraju, czyli wzroście konkurencyjności, podnoszeniu efektywności” i kolejna bzdura. Budowa kina, hali sportowej czy drogi, to nie jest żaden rozwój kraju. Rozwój to przemysł, w szczególności przemysł wysokiej techniki. Polska elektronika po 1989 roku utraciła 55% majątku istniejącego w 1988 roku, wobec12,1% strat w całym przemyśle. Jest to zjawisko nie mające precedensu na całym świecie! Nastąpił więc regres w stosunku do roku 1989. W Polsce dominują gałęzie prymitywne technologicznie bądź też wytwarzające półfabrykaty o niskim stopniu przetworzenia surowców wyjściowych lub wyroby nisko przetworzone. Największy potencjał przemysłowy Polska posiada w dziedzinach pozbawionych perspektyw rozwoju. Nie wiem, jak wybudowanie kina czy sali gimnastycznej wpłynie na konkurencyjność i efektywność! I tak dalej. Każde kolejne zdanie to kolejna głupota. Nawet w Biłgoraju powinien obowiązywać pewien standard rzetelności i poprawności dziennikarskiej. Dziennikarz piszący takie bzdury nadaje się tylko do polityki. Tam jest miejsce tych, co do niczego innego się nie nadają.
|
~ Papa Alfa | Oceniano 2 razy +2
Z całym szacunkiem do Twojego pomysłu, ale szynobus pomiędzy Biłgorajem a Rzeszowem byłby niewypałem całkowitym. Wczoraj miałem okazję jechać pociągiem na tej trasie do Biłgoraja, i od Rzeszowa nikogo w wagonie. Na stacji wysiadłem ja, i grupka kilku osób (dokładnie to chyba 5).
|
Drakkar | 0
|
~ jola | Oceniano 10 razy +10
skąd oni wzięli niski poziom bezrobocia w Bilgoraju? a stąd że mnóstwo ludzi pracuje za granicą i nie są zarejestrowani w tutejszym urzędzie.....dlaczego takie bzdury piszą?!!!!!!
|
~ qwerty | Oceniano 6 razy +4
Nie mówię, że się nie interesuje podatkami, napisałem żebyś nie mnie o nie pytał, bo oprócz udziału w wyborach nie mam na nie żadnego wpływu. Osobiście również jestem zwolennikiem liberalnej gospodarki, ale dyskusja toczy się na temat podziału środków unijnych i tego czy Biłgoraj z nich skorzysta czy nie. Jeśli my z nich nie skorzystamy to zrobią to inni, a Biłgoraj samodzielnie nigdy nie przeprowadzi takiej inwestycji jak np. obwodnica zachodnia. Jeśli Biłgoraj chce mieć szanse na pieniądze to powinien zacieśnić (rozpocząć?) współpracę z innymi samorządami i głośno o to zabiegać, bo radni z Lublina czy Zamościa sami z siebie nam tego nie zaproponują.
|
Drakkar | Oceniano 4 razy +4
Szkoda że nie zainteresu jesz sie podatkami chociazby z tego prostego powodu iż te wszystkie inwestycje o których piszesz biorą sie właśnie z tych podatków.R ząd,samorz ądy unia nie mają swoich pieniedzy wszystko to są pieniądze podatnika i to te organy decyduja na co je wydawać.Dr ogi,szyny, ścieżki rowerowe buduje państwo ale tylko za sprawą twoich pieniedzy i to te rządy decydują o tym jak wiele ci ich zabrać.Nie stety coraz częściej siegają oni do naszych kieszeni ponieważ potrzeba na inwestycje w efekcie takich działań musisz pracować wiecej by oddać wiecej państwu co skutkuje z kolei tym że masz mniej pieniedzy i czasu na własne życie.Podn oszenie podatków to ucieczka w szarą strefę co skutkuje mniejszymi wpływami do budżetu i państwo aby te wpływy utrzymać podnosi podatki i koło sie zamyka.Nie stety ciężar tej kwoty przenoszon y jest na zmniejszaj ącą sie ilość podatników czyli nas.Podam ci dwa przykłady takich działań. W tym roku nie wpłynie do państwa 900 mln zł z akcyzy papierosow ej z tej prostej przyczyny iż papierosy obłożone są zbyt dużą ilością podatków,g dyby było odwrotnie nikt by sie nie bawił w kupowanie fajek z przemytu czy innym kombinowan iem wolałby po prostu pójść do kiosku i kupić zarobiłby wytwórca jego pracownicy ,transport owcy,ruch i pani w kiosku a tak to nie zarobi nikt bo jest za drogo.Nie przeprasza m zarobią przemytnic y i powiedzmy Ukraina albo Rosja.Podo bnie jest i byłoby w innych dziedzinac h. Gdzieś w latach 2001-2003 obniżono akcyzę na alkohol skutkiem tego były zwiększone wpływy do budżetu i zmniejszon y przemyt zarobiło państwo,wy twórcy i sprzedawcy . Pieniądze zostały w kraju i było na inwestycje i rozwój. Nie wiem ile zachodnich firm jest zwolnionyc h z podatków w Polsce podam tylko jeden przykład Fiat Auto Poland po raz pierwszy w tym roku zapłacił podatek dochodowy bo ponoć jakies tam w końcu dochód miał,ile firm prowadzi taką kreatywną ksiegowość pewnie dużo i pewnie zachodnich t(także na ścieżkę rowerową może już nie wystarczyć )Konkurenc yjnośc małych lokalnych sklepów może zadziałać tylko wtedy kiedy bedą one na równi traktowane jak inne wielkie sklepy bo ściezka rowerowa tego nie zmieni. Skoro wspominasz o dopłatach to jak można dopłacać do interesu który nie przynosi zysku czyli ty jeżdżąc swoim autem dopłacasz jeszcze do PKS-u nie tędy droga wolałbym odciążyć PKS z opłat niż miałbym do niego dopłacać i to w interesie PKS-u powinno być żeby sie utrzymać a nie czekać na jałmużnę od podatników ,tam gdzie nie ma dochodu w branży która może przynieść zysk należy poszukać dobrych rozwiązań. Przeprasza m ale Twoja postawa przypomina troche TVP i jej nieszczesn y abonament komornicy, egzekucje, wezwanie,s traszenie kontrolami bo mam telewizor w domu i moge być przestepcą i musze sie komuś dorzucic do wypłaty za coś czego nie używam proszę zakodować sobie sygnał podpisać umowy z chętnymi i problem sam sie rozwiąże ale tak nie zrobia bo boja sie że zweryfikuj e ich rzeczywist ość i TVP diabli wezmą i dlatego trzeba siłą wyciągać abonament. Reasumując to niskie podatki i brak obciążeń dla pracodawcó w,firm,prz edsiebiorc ów poskutkowa łoby ruszeniem sie wszystkich dziedzin gospodarki i wtedy okazałoby sie że państwowe firmy,urze dy,i co tam jeszcze funkcjonuj e na garnuszku państwa w których jest przerost zatrudnien ia nie są w stanie utrzymać tak wielkiej liczby osób ale gdzie by sie podziała rodzinka zatrudnion a przez wujka,cioc ie czy stryjka. Miłej majówki życzę. Źródła na potwierdze nie. 1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_Laffera 2. http://www.wprost.pl/ar/392808/Akcyza-w-gore-wplywy-z-akcyzy-w-dol/ 3. http://www.nbportal.pl/pl/commonPages/EconomicsEntryDetails?entryId=56&pageId=22899 4. http://biznesownik.blogspot.com/2013/02/nizsze-podatki-wyzsze-wpywy-do-budzetu.html
|
~ qwerty | Oceniano 7 razy +5
Wypożyczalnie są oczywiście tworzone przez miasto. W Warszawie pierwsze 20 minut jest za darmo, a pierwsza godzina kosztuje tylko 1 zł. Kolejne już więcej, ale taki czas pozwala swobodnie wypożyczyć rower w jednym punkcie i oddać w drugim, a na mniejszym ruchu samochodowym korzystają wszyscy. Nie wiem gdzie Ty widzisz te demolki, młodzież po pijaku robi czasem głupie rzeczy, ale raczej nie niszczą tego z czego sami korzystają.
|
~ Jarek | Oceniano 8 razy +6
Skąd ty mieszkasz że się tak zapytam :) Wyjdź na te ulice i zobacz jak ludzie wyglądają jak się ubierają i zastanów się czy Opłaci Ci się postawić stacje z rowerami kogo będzie stać na wypożyczanie rowerów :) Nie wspomnie o tym że kulturalna młodzież czyli gimnazjaliści 90% stacji zniszczą :) Nie patrz na warszawe gdzie jest mnóstwo patroli policji i monitoring. Ogólnie środki z UE któ są pakowane w drogi "pałace" BCK to świetnie wykorzystane środki przynajmniej z nich skorzystamy a nie tak jak wiele miliardó złotych któe zostały wyciągnięte na nikomu nie potzrebne szkolenia.
|
~ qwerty | Oceniano 6 razy +4
Zgadza się, ale niech się to dzieje z głową na takiej zasadzie, że planowane jest osiedle, gmina wyznacza ulice oraz uzbraja teren w niezbędne media. Jeśli tereny zostaną odrolnione na masową skalę to po pierwsze domy powstaną w przypadkowych miejscach bez ładu i składu, a po drugie trzeba będzie wydać ogromne pieniądze na doprowadzenie elektryczności, wody, budowę dróg itp. w rozproszoną zabudowę. Dodatkowo w kolejnych latach będzie problem z dostępem mieszkańców do podstawowych usług jak chociażby edukacja. Planowanie wymaga jednorazowo dużej inwestycji na starcie, ale później zmniejsza koszty kilku-kilkunastokrotnie. Pozwala też danej gminie na zwiększenie zaludnienia kosztem sąsiadów i otrzymanie większych wpływów z podatków.
|
~ qwerty | Oceniano 6 razy +4
O podatki mnie nie pytaj. Nie twierdzę, że należy wydawać pieniądze bez sensu tylko dlatego, że Unia daje do 85% dotacji, ale możemy przeprowadzić teraz inwestycje za np. 15% wkładu własnego, jakich nigdy później nie przeprowadzimy gdy będzie tego wkładu np. 100%. Warto w tym przypadku wziąć nawet kredyt. Poprawa komunikacji może oznaczać np. inwestycje w tabor i wymianę autobusów PKSu na busy i zwiększenie częstotliwości połączeń. Połączenie szynobusowe żeby było możliwe konieczna jest modernizacja linii kolejowej, tego prywatny inwestor nie zrobi, bo to jest rola samorządu i państwa. Gdyby takowa istniała być może opłacałoby się nawet niezależnym przewoźnikom dzierżawa trakcji i wypuszczenie szynobusów. Nie jestem zwolennikiem państwa socjalistycznego, ale skoro żyjemy w takich realiach to jako lokalna społeczność musimy czerpać jak najwięcej na swoją korzyść. Pamiętaj też, że tworzenie infrastruktury to także rola państwa, a przeniesienie transportu na publiczny to z jednej strony dopłata do niego, a z drugiej mniejsze wydatki na remonty i rozbudowę dróg. Należy też pamiętać, że dobra komunikacja to podstawowy czynnik rozwoju gospodarki i aktywizacji społeczeństwa, a więc wzrost dochodu do budżetu z podatków. Do wymienionych wcześniej pomysłów dodałbym jeszcze system wypożyczania rowerów miejskich, który rewelacyjnie wpływa na łatwość przemieszczania się i zmniejszenie ruchu samochodowego. Nawet posiadacze samochodów mogą podjechać w okolice centrum, przesiąść się na rower i wszystkie sprawy załatwić na dwóch kółkach. To również bardzo podniosłoby konkurencyjność małych lokalnych sklepów, bo gdyby łatwo, szybko i przyjemnie można było podskoczyć do małego sklepu to mniej osób ograniczałoby zakupy do podjechania raz w tygodniu samochodem do marketu. System świetnie sprawdzał się na zachodzie, u nas wprowadziła go w zeszłym roku Warszawa i jak się okazało także w Polsce okazał się strzałem w dziesiątkę. W stolicy system jest rozwijany, a pomysł podejmują mniejsze i większe miasta z całego kraju. Żeby to dobrze funkcjonowało niezbędne są dalsze inwestycje w ścieżki rowerowe.
|
~ kot parszywy | Oceniano 17 razy +3
Nie narzekaj! Wielu ludzi walczyło właśnie o to, wielu zginęło jak choćby ten bohater pochowany w Tarnogrodzie. A tobie się nie podoba! Już nie rządzi "klasa robotnicza" tylko pieniądz. Więc cicho siedź i ciesz się że masz jakąkolwiek pracę.
|
~ takitam | Oceniano 14 razy -4
Biłgoraj to miasto Zamość miasteczko a Lublin to dziura ludzie co wy tu chcecie od takiej aglomeracji od pieniędzy we łbach się wam poprzewracało widzieliście miasto niekiedy centrum handlowe mają parkingi większe od Biłgoraja. pozdrawiam Slepców
|
~ a to dobre | Oceniano 22 razy +10
Elegancko ubrana kobieta weszła do ekskluzywnego salonu BRWSA. Od razu jej uwagę przyciągnęła piękna, czarna,wspaniała kanapa. Wśród szumu klimatyzacji i kojących dźwięków muzyki w salonie podeszła do kanapy i nachyliła się i wypięła nad fotelem obitym czarnym, miękkim welurem. Kiedy go delikatnie dotknęła, nagle… niespodziewanie… wymknął jej się głośny wpier.d! Wyraźnie zawstydzona, szybko się wyprostowała i obróciła się, żeby sprawdzić czy ktoś tego nie usłyszał! Okazało się, że cały czas tuż za jej plecami stał sprzedawca. - W czym mogę pani pomóc? – zapytał z grobową miną. Kobieta szybko rzuciła pytanie aby zatuszować wpadkę: - Ile kosztuje ten mebel? - Jeśli spierdziała się pani tylko dotykając go, to po usłyszeniu ceny z pewnością się pani zes*a…
|
~ fvu | Oceniano 15 razy +7
jakie to ma znaczenie jak ja dostaje od biedaka Cmiela 1100zł i każe mi za to rodzinę utrzymać?A w setkach sklepików w mieście jakie zarobki?Te wasze inwestycje nic biedakom nie dają bo zarabiają na nich tylko milionerzy,do biedaków tylko po głosy władza przychodzi a potem kopa w d,,,
|
~ non | Oceniano 9 razy +7
jkie to ma znaczenie jak ja dostaje od biedaka Cmiela 1100zł i każe mi za to rodzinę utrzymać?A w setkach sklepików w mieście jakie zarobki?Te wasze inwestycje nic biedakom nie dają bo zarabiają na nich tylko milionerzy,do biedaków tylko po głosy władza przychodzi a potem kopa w d,,,
|
~ sad | Oceniano 1 raz -1
|
Drakkar | Oceniano 6 razy +6
qwerty to wszystko brzmi bardzo atrakcyjni e i zachęcając o pomysły godne prawdziweg o europejczy ka.Mam kilka spostrzeże ń i pomyślałem sobie że może mnie wyprowadzi sz z błędu. Jakiś czas temu funkcjonow ał tzw.podate k drogowy który był przeznaczo ny na utrzymanie ,remonty,b udowanie nowych dróg potem ten podatek został zmieniony i wprowadzon o go w cenę paliw było to jakieś 25 lat temu i funkcjonuj e nadal z tą tylko różnicą że jakość dróg,utrzy manie,budo wa nowych oraz stan tych nowych po wybudowani u jaka jest to każdy wie.Więc powiedz mi jaka jest zasadność istnienia takiego podatku skoro skutki tego są takie jakie są,lub też gdzie podziewają sie te pieniądze. W artykule podano że 15% na obwodnice to wkład miasta(czy t.podatnik ów) 85% fundusze zewnętrzne (też podatników )czyli jak dasz złotówke do uni dostajesz 85 groszy z powrotem i do tego interesu musisz jeszcze dopłacić 15 groszy na wkład miasta.Pod obnie bedzie z innymi inwestycja mi o których piszesz,za stanawia mnie jak gminy znajdą te 15% na takie pomysły i o ile bedzie to 15%.Co w przypadku kiedy bedzie z tym problem i okaże sie że trzeba bedzie albo coś zlikwidowa ć albo podnieść podatki na owe 15%procent .Czyli zamiast dawać złotówke do unii i jeszcze dopłacać nie lepiej zatrzymać ją dla siebie ? Poprawa komunikacj i przecież mamy komunikacj e są kierowcy,m echanicy, pociagi szynobusy, szyny i drogi biłgorajsk i PKS i polskie PKP skoro te firmy maja zaplecze techniczne bazy naprawcze sztab ludzi to co powoduje że likwidowan e są połaczenia i zamykane trasy a wchodzi prywaciarz i bum jeździ nawet w tym biłgorajsk im zabździewi u.Przecież PKP i PKS z takimi tradycjami i zapleczem powinny być bezkonkure ncyjne i zgarniać każdego klienta a ty jak odczytałem chcesz jeszcze do tego dopłacać.D asz pieniadze to gdzies sie rozpłyną i nawet nie dojdziesz gdzie,wiec chyba to nie tędy droga.PKP i PKS powinny i mogłby przynosić zyski i podróże tymi środkami komunikacj i powinny byc czystą przyjemnoś cią ale dlaczego tak nie jest to tego już nie wiem.Prawd opodobnie oprócz naszej mentalnośc i te firmy zabijaja koszty jakie generuje im państwo,po datki,konc esje,licen cje i co tam jeszcze jest.Nie dziwi Cie fakt że do Polski w krótkim czasie wprowadził o sie kilka supermarke tów i nagle wszystkim im sie opłaca tu funkcjonow ać,a rodzime przedsiebi orstwa upadają i zwiekszają cy sie apetyt fiskusa pokrywaja ci co jeszcze jakoś funkcjonuj ą. http://marucha.wordpress.com/2011/12/08/polska-likwiduje-zagranica-inwestuje/ Pomysły może masz i dobre ale nad wszystkim stoi ekonomia i to ona weryfikuje czy coś jest opłacalne czy nie bo dopłacanie do interesu żadnego sensu nie ma.Nie zapomnij też że każda z gmin chciałaby cos mieć dla siebie oprócz utrzymywan ia takich obiektów no i oczywiści fiskus no bo jak to tak bez podatku. Co do przemysłu to tu masz przykład http://www.gazetabilgoraj.pl/ps-22191-spolka-timberone-oglosila-upadlosc/
|
~ a jak się rozejdzie jakiej korupcji i | Oceniano 11 razy +3
przez kogo i co kto potrafi zdziałać łapami skorumpowa nych to pies z kulawą nogą nie zawita nie tylko tu ale i w lubelskie . Jak macie pytania szanowni wierzyciel e inwestorzy akcjonariu sze to zapraszam a podeśle Wam więcej bardzo istotnych szczegółów i faktów jak możecie zostać okradzeni z wierzyteln ości i zrobieni wariatem łapami skorumpowa nej....na zlecenie którego to biznesmena a im usłużnego ale o tem potem ... adres emeil antonczaka6@op.pl A <K <
|
~ pufpuf | Oceniano 18 razy -10
Biłgoraj jest lokomotywą w południowej części województwa, czy to sie komuś podoba czy nie, więc województwo nie powinno robić łaski, że wpisze nas do strategii zawsze miasto dawane było za przykład dobrego rozwoju i tak ma być
|
~ Marek | Oceniano 12 razy +10
Przydałoby się odrolnić grunty wkoło Biłgoraja coby rolnik sobie mógł zarobić a ludzie mogliby się wybudować za normalne pieniądze a nie trzymać działki po 150.000 w mieście których właścicielami są nieprzypadkowi ludzie.Miasto by odżyło i ruch w sklepach budowlanych by się ruszył ale pewnie stanie się to za 10 lat kiedy już nikt z młodych nie zostanie w tym mieście.
|
~ qwerty | Oceniano 32 razy +24
Może Biłgoraj powinien zawiązać jakiś związek metropolitarny z ościennymi gminami? Ja to bym widział z najważniejszych inwestycji dla całego powiatu obwodnicę zachodnią, strefę przemysłową między np. Dereźnią, a Korczowem, poprawę komunikacji publicznej w powiecie i wspólne działanie na rzecz regionalnej turystyki np. poprzez budowę ścieżek rowerowych między największymi atrakcjami regionu, a więc Biszcza-Biłgoraj-Górecko-Józefów-Susiec i Biłgoraj-Zwierzyniec. Przydałby się też szynobus na trasie Zamość - Biłgoraj - Stalowa Wola - Rzeszów kursujący kilka razy dziennie.
|