REKLAMA
Pełna wersja
KRAJ Porada eksperta
2015.06.25 11:20 | aktualizacja: 2016.11.07 10:46

Buduj relacje z klientami

Wiele firm na polskim rynku wciąż niedostatecznie dba o dobre relacje z klientami. Najczęściej działania skupiają się na sprzedaniu produktu lub usługi. Na klienta ponownie zwraca się uwagę, gdy chce przejść do konkurencji, jednak wtedy najczęściej jest już za późno na reakcję.
Buduj relacje z klientami

O klienta trzeba dbać w każdym możliwym momencie. Musi mieć on przez cały czas poczucie, że jest ważny, jego potrzeby są na bieżąco monitorowane, a oferty dostosowywane do jego indywidualnych oczekiwań. Jak ważne jest zarządzanie relacjami z klientami już dawno dostrzeżono w zachodnich korporacjach. Niestety, http://www.chromecrm.com/crm/, szczególnie w niewielkich przedsiębiorstwach wciąż pozostawia wiele do życzenia.

Klient nasz pan

Nie uda się stworzyć i utrzymać dobrych relacji, jeśli dogłębnie nie pozna się klienta i jego oczekiwań. Częstym błędem popełnianym przez niewielkie firmy, jest brak odpowiedniej komunikacji. Trzeba się z nim kontaktować, jak najczęściej i przy najróżniejszych okazjach. Pretekstem do kontaktu może być zarówno nowa oferta (najlepiej skierowana indywidualnie do konkretnej osoby), jak i nawet mało przyjemne z perspektywy klienta wydarzenia, jak choćby konieczność skorzystania z gwarancji, czy serwisu. Paradoksalnie, to właśnie negatywne wydarzenia mogą zbudować pozytywny wizerunek firmy. Trzeba je jednak umiejętnie wykorzystać - poza szybką reakcją na zgłoszone problemy sprzedawca powinien zadzwonić lub spotkać się z klientem osobiście, choćby tylko po to, by go przeprosić za niedogodności. Warto także wysłuchiwać wszelkich uwag. To od lat bardzo skuteczny sposób, na przywiązanie klientów do danej marki.

Klienci doceniają zaangażowanie sprzedawcy w ich problemy, nawet wówczas jeśli nie uda się ich rozwiązać w zakresie, w jakim oczekują. Ważna jest jednak poświęcona uwaga oraz poczucie, że sprzedawca zrobił wszystko, by wyjść z impasu.

Klient oczekuje rzetelnej informacji

Liczne badania wskazują, że o przywiązaniu klienta do firmy coraz rzadziej decyduje atrakcyjna oferta cenowa. Dziś doceniana jest przede wszystkim kompleksowa obsługa. Klient chce być przede wszystkim partnerem handlowym i to traktowanym na równych zasadach. Oczekuje od sprzedawców rzetelnej i prawdziwej informacji. Minęły już czasy złotoustych sprzedawców, którzy obiecywali wszystko, dając w zamian niewiele. Trzeba sobie zdawać sprawę, że klient, który raz zostanie wprowadzony w błąd najczęściej wybierze ofertę konkurencyjną, nawet wówczas, gdy będzie mniej atrakcyjna cenowo. Jeśli więc na jakimkolwiek etapie współpracy zaistnieje sytuacja, z której nie można się wywiązać - opóźniona dostawa, towar gorszej jakości niż zamawiany, chwilowe braki magazynowe lub problemy z serwisem - trzeba natychmiast skontaktować się z klientem i wyjaśnić mu sytuację. W dobrym zwyczaju w takiej sytuacji jest zaproponowanie jakieś upustu lub innej gratyfikacji. Mogą być to drobiazgi, choćby dołączone próbki nowych produktów, jednak klient poczuje wówczas, że sprzedawca dba o jego potrzeby i nie marnuje jego czasu.

Red.
Red. dodany 25 czerwca 2015
 
Odsłon: 3509

Czytaj podobne

tagi: biznes, klient

Waszym zdaniem (2)

~ niedziela po każdej mszy kościelnej
Oceniano 2 razy  -2
stado a-paczy (jak to napisano) rusza do marketów , świętojebliwa i nowobogacka paniusia pyta .. ... czy ta krowa w promocji za 1.50 tylko ryczy ? czy mleko daje ... jako grzeczny sprzedawca jej odpowiadam ... jak skończy się promocja i będzie kosztowała 1 zł to jeszcze gratis się ocieli
~ jacy klienci to są A-PACZE
Oceniano 3 razy  -1
od dobrobytu i niskich cen to A-PACZOM się w głowach poprzewracało ,wszystko chcieli by za darmo a jak dają za darmo to jeszcze taki A-PACZ się pyta czy gratis pampersów nie dostanie. Najlepsi to marketowcy snuje się taki pomiędzy regałami , jak jak podchodzisz do takiego i grzecznie pytasz "w czym pomóc" to ci odpowiada a nic ja ....pacze. I chodzisz za takim bo nie wiesz czy A-PACZ chodzi żeby kupić czy A-Pacz chodzi żeby zap.....
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
w poniedziałek, godzina 13:50 Biłgoraj
Jest nowy Zarząd Powiatu
W poniedziałek 6 maja poznaliśmy nazwisko gospodarza powiatu biłgorajskiego. Podczas pierwszej w tej kadencji sesji radni wybrali również zastępcę starosty oraz członków zarządu.
w niedzielę, godzina 10:55 Tereszpol
Zatwierdzono cenę za wywóz i utylizację osadów z przydomowych oczyszczalni
w piątek, godzina 08:23 Lubelszczyzna
Producenci ziemniaków pod lupą PIORiN. Za brak wpisu do rejestru grozi kara
w poniedziałek, godzina 18:00 Biłgoraj
Poznaliśmy przewodniczącego Rady Miasta Biłgoraja
Do Rady Miasta Biłgoraj wybrano 21 radnych, reprezentujących trzy komitety wyborcze. Podczas inauguracyjnej sesji Rady Miasta, która odbyła się w poniedziałek 6 maja, wybrano prezydium rady, czyli przewodniczącego i jego zastępców.
w niedzielę, godzina 09:18 Biłgoraj
Motocykliści opanują Biłgoraj
w sobotę, godzina 08:19 Józefów
Rowerem przez Roztocze
w niedzielę, godzina 17:44 Sokołówka
Potrójny jubileusz jednostek OSP
W niedzielę 5 maja w Sokołówce odbyły się uroczystości jubileuszowe z okazji 100-lecia jednostek OSP Radzięcin, Sokołówka i Wola Radzięcka, połączone z obchodami Gminnego Dnia Strażaka. W święcie uczestniczyli druhowie strażacy z całej gminy Frampol, mieszkańcy oraz liczni zaproszeni goście.
25 kwietnia 2024 Potok Górny
Gmina zwróci nadwyżkę za montaż fotowoltaiki
w sobotę, godzina 08:58 Frampol
Burmistrz ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora żłobka
w poniedziałek, godzina 23:02 Księżpol
Większość radnych nie przyszła na inauguracyjną sesję
W poniedziałek 6 maja miała się odbyć inauguracyjna sesja Rady Gminy Księżpol. Do posiedzenia jednak nie doszło. Na sesji nie pojawiła się większość radnych. To prawdopodobnie pierwszy taki przypadek w Polsce.
30 kwietnia 2024 Smólsko Duże
Nie żyje potrącona rowerzystka
29 kwietnia 2024 Powiat
Mieszkaniec powiatu zginął w wypadku w Niemczech. Ruszyła zbiórka na sprowadzenie ciała
w poniedziałek, godzina 12:22 Biłgoraj
Wybrano prezydium Rady Powiatu
W poniedziałkowe przedpołudnie 6 maja odbyła się pierwsza w tej kadencji sesja Rady Powiatu w Biłgoraju. W programie obrad znalazł się wybór prezydium rady, czyli przewodniczącego oraz dwóch zastępców.
w czwartek, godzina 09:03 Powiat
Bez prądu w Biłgoraju, Frampolu, Goraju i Turobinie
w poniedziałek, godzina 10:43 Biłgoraj
Inwestycje okazały się oszustwem
w środę, godzina 08:53 Józefów
38 chętnych na zakup ursusa
Minął termin składania ofert na zakup ciągnika marki Ursus, który służył do prac leśnych w Nadleśnictwie Józefów. W postępowaniu wzięło udział 38 chętnych do zakupu pojazdu.
w środę, godzina 08:23 Goraj
Pożegnanie wieloletniego sekretarza
30 kwietnia 2024 Powiat
Polowanie na dziki. Prawie 200 sztuk do odstrzału
w poniedziałek, godzina 18:22 Gmina Biłgoraj
Inauguracyjna sesja Rady Gminy Biłgoraj
Pierwsza sesja Rady Gminy Biłgoraj IX kadencji odbyła się w poniedziałkowe popołudnie 6 maja. Radni złożyli ślubowanie i w głosowaniu tajnym wybrali przewodniczącego i wiceprzewodniczących. Ślubowanie złożył także wójt Dariusz Świerczyński.
w sobotę, godzina 18:10 Biłgoraj
OSP Sól ma sto lat
w piątek, godzina 19:23 Biłgoraj
Inauguracja sezonu artystycznego w Nadrzeczu
Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl
Pełna wersja
Polityka Prywatności RODO Kontakt
Fotowoltaika