O planach remontu ulic o łącznej długości 2,6 km bilgorajska.pl informowała w ubiegłym roku. W kwietniu br. przekazano wykonawcom plac budowy, o czym pisaliśmy w artykule pt. Rozpoczyna się remont pięciu ulic w Biłgoraju.
Ulice: Moniuszki, Leśna, Łąkowa, Przemysłowa i Żurawinowa od kilku miesięcy przechodzą gruntowny lifting.
Zadanie zostało podzielone na dwie części. Prace realizowane są przez konsorcjum firm, którego liderem jest PBI Infrastruktura S.A. z siedzibą w Kraśniku, a partnerem firma PBI WMB Sp. z o. o. z siedzibą w Sandomierzu - ten wykonawca odpowiedzialny jest za wykonanie ulic: Przemysłowej, Leśnej i Żurawinowej oraz Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe ATOS z siedzibą w Biłgoraju, które prowadzi inwestycję na ulicach Moniuszki i Łąkowej.
Termin zakończenia planowano na 15 października. Nie udało się. O problemach z realizacją drugiej części zadania informowaliśmy już w artykule pt. Terminy gonią, a prace stoją?. Czytelnicy portalu bilgorajska.pl ponownie podnieśli temat. Pytają kiedy zakończy się remont dwóch ulic. - Okoliczni mieszkańcy zgodnie twierdzą, że jakość wykonywanych prac pozostawia wiele do życzenia. Jednego dnia układają asfalt, a następnego go zrywają, więc coś jest chyba nie tak? Studzienki kanalizacyjne są już zapadnięte i stwarzają dyskomfort dla kierowców - alarmuje jeden z mieszkańców.
- Czy są naliczane kary umowne za nieukończenie inwestycji w terminie i czy nawierzchnię ul. Moniuszki zostanie w obecnym stanie odebrana? - pyta dalej czytelnik.
Wątpliwości rozwiewa wiceburmistrz Biłgoraja Michał Dec. Zaznacza, że opóźnienia spowodowane są niewystarczająco dobrą jakością wykonanych prac. - Wykonawca ma zadanie wykonać dobrze. Zarówno władze miasta jako inwestor, jak również inspektor nadzoru nie chcą odebrać prac, które są byle jak zrobione, dlatego wskazujemy usterki i czekamy na ich poprawę - mówi burmistrz Dec.
Na razie nie ma wyznaczonego kolejnego terminu zakończenia prac. Jednak władze miasta nie wykluczają naliczania kar umownych za opóźnienia w realizacji inwestycji. Wiadomo za to, że wszystkie poprawki to koszt wykonawcy.
Przypominamy, że zadanie wykonywane jest w ramach "schetynówek", co oznacza, że musi się rozpocząć i zakończyć w tym samym roku kalendarzowy.
Wartość projektu wynosi 4 310 000 zł, a dofinansowanie z budżetu państwa w ramach NPPDL wyniesie do 2 137 077 zł. Partnerem projektu jest powiat biłgorajski, którego udział finansowy wyniesie 50% wkładu własnego.
~ to jest śmieszne | Oceniano 13 razy +13
Miesiąc po terminie, a urzędnicy łaskawie się zastanowią czy nie dać kar umownych. Mieli chyba ponad pół roku czasu na zrobienie tego, ledwo 2 krótkie ulice.
Czy w Biłgoraju władze kiedykolwi Dowalić kary jakie są w umowie, to może na drugi raz nie będą się brać za robotę do której widocznie się nie nadają. I najważniej |
~ betak | Oceniano 3 razy +3
Inwestycja winna być wykonana dobrze i terminowo - gdyż opłacana jest z Naszych podatków!!
|
~ ... | Oceniano 1 raz +1
Zobaczymy jak zrobią na Armii Kraków.
Już zaczęli poziomować Ale tam robi SKANSKA, to raczej fuszerki nie będzie. |
~ manuus | Oceniano 5 razy +1
Myślisz że temu przygłupow
|
~ maniuus | Oceniano 5 razy +3
De(bile)c co ty pi er do lisz przecież miesiąc temu to na łąkowej nawet krawężniki nie były położone nie wspominają
|
~ Pieszy | Oceniano 3 razy +3
Nie trzeba jechać rowerem aby wyczuć ruszającą się kostkę pod nogami. Chciałbym zauważyć również, że ten węższy chodnik szczególni
|
~ W | Oceniano 1 raz +1
|
~ w... | 0
A ja się pytam gdzie się podział znak zakazu wjazdu powyżej 5t na ulicę Jagiełły?
|
~ kierowca z doświadcze | Oceniano 4 razy +2
jeżdżąc po kraju jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby kratki były idealnie osadzone , powinny być na posesjach prywatnych
|
~ he | Oceniano 3 razy -1
Tak,jeżeli pisałem o Kościuszki to w domyśle chodziło mi o całościowy remont Koniuszki,
do III tak zgadza się że jeszcze nie są przekształ |
~ lll | Oceniano 3 razy +3
Zakazu wjazdu ciężarówek nie ma, bo Tarnogrodz
Obecnie Jana Pawła jest nadal placem budowy, a DW835 prowadzi ulicami: Jana Pawła (do Lubelskiej Za jakiś czas po zakończeni Z Zamojską jest podobnie, tylko to dziwne, że tak długo trwa ta procedura, bo obwodnica północna już od roku otwarta. Obecnie oficjalnie DW858 biegnie przez centrum miasta, a obwodnica północna jest drogą gminną. Gdy ZDW przejmie obwodnicę północną, to wtedy stanie się ona DW858, a Zamojska od Modela w kierunku centrum stanie się drogą gminną. Dopiero wtedy miasto będzie mogło na Zamojskiej |
~ XXI | Oceniano 1 raz +1
Choćby z projektu przebudowy Kościuszki
Remont nie polegał tylko na wymianie warstwy ścieralnej Ograniczen Nie wiem, czy wiesz, ale na Zamojskiej |
~ kolarz | Oceniano 5 razy +3
Chodniki są ułożone ale wystarczy przejechać sie po nich rowerem, żeby stwierdzić
|
~ he | Oceniano 4 razy -2
Skąd takie wiadomości ?? Kościuszki nigdy nie była projektowa
|
~ XXI | Oceniano 3 razy +3
O ile pamiętam to były już zapadnięte co najmniej rok temu, chociaż faktycznie puszczenie objazdu przez centrum jeszcze pogorszyło sprawę.
Ale z innej strony Kościuszki była projektowa |
~ he | Oceniano 9 razy +1
A przypadkie
|
~ tt | Oceniano 6 razy +4
Wcześniej pisaliście
|
~ fyryr | Oceniano 11 razy +5
Czemu nikt się nie zainteresu
|
~ to jest śmieszne | Oceniano 13 razy +13
Miesiąc po terminie, a urzędnicy łaskawie się zastanowią czy nie dać kar umownych. Mieli chyba ponad pół roku czasu na zrobienie tego, ledwo 2 krótkie ulice.
Czy w Biłgoraju władze kiedykolwi Dowalić kary jakie są w umowie, to może na drugi raz nie będą się brać za robotę do której widocznie się nie nadają. I najważniej |
~ bbb | Oceniano 1 raz +1
No właśnie, i później wszyscy kierowcy będą jeździć środkiem jezdni, żeby nie najeżdżać na takie zaniżone kratki.
|
~ no to ładnie | 0
na drugim zdjęciu widać jak dobrze ustawiony jest odpływ wody z ulicy tylko śmigać po nim
tak zrobić żeby wszyscy slalomem jeździli |