- Wcześniej, takie miejsca jak Tarnogród, jak Lubelszczyzna nie były warte zainteresowania. Teraz widzą Państwo, że to się zmienia. Obecny rząd, stawia na zrównoważony rozwój także w kwestii drogownictwa. Od 7 lat, krok po kroku, realizujemy tę politykę. Chcemy, by Lubelszczyzna rozwijała się tak samo dobrze jak województwa w zachodniej części Polski czy jak region warszawski. Jest jeszcze wiele do zrobienia ale wierzę w to, że nam się uda. Że uda nam się zasypać tę przepaść. By tak się stało, stworzone zostały odpowiednie programy, takie jak Fundusz Inwestycji Lokalnych czy Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg. Mogą z nich korzystać zarówno województwa, jak i powiaty czy gminy. W ciągu ostatnich trzech lat Województwo Lubelskie otrzymało na rozwój infrastruktury drogowej ponad 6,3mld zł. Są to ogromne pieniądze. Ale widzimy wszyscy jak są one ważne dla mieszkańców tego województwa - mówił podczas dzisiejszej konferencji w Tarnogrodzie wiceprezes Rady Ministrów i minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
Obwodnica Hrubieszowa (wariant preferowany) będzie miała 6,2km, Opola Lubelskiego, jej pierwszy etap, 1,75km a Tarnogrodu (wariant preferowany) 6,0 km.
Wszystkie będą miały dwa pasy ruchu po 3,50 m każdy, a minimalna szerokość pobocza będzie wynosiła 1,25m. Wybudowane zostaną nowe ciągi pieszo-rowerowe (w obrębie skrzyżowań), czy ścieżki rowerowe. Powstaną także nowe skrzyżowania, między innymi typu rondo, czy dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu lokalnego.
O propozycjach przebiegu obwodnicy Tarnogrodu rozmawiano podczas konsultacji, o których pisaliśmy w artykule pt. Konsultacje społeczne dotyczące obwodnicy Tarnogrodu. O tym, że są pieniądze na inwestycję wiadomo było na początku stycznia, informowaliśmy o tym w artykule pt. Są pieniądze na obwodnicę Tarnogrodu.