Wartość polskiego rynku e-commerce pod koniec 2022 roku wyniosła ok. 93 mld złotych. To ogromna kwota, szczególnie że cała branża notuje co roku dwucyfrowe tempo wzrostu. Co ciekawe, ogromne platformy internetowe takie jak Allegro czy Amazon odpowiadają jedynie za ok. 35 proc. wolumenu sprzedaży. Ich udział w rynku może rzecz jasna wzrosnąć, choć warto pamiętać o ogromnej konkurencyjności, której nie wytrzymało singapurskie Shopee. Co prawda już wkrótce zadebiutuje Wszystko.pl, ale czy nowa polska platforma sprzedażowa rzeczywiście zawojuje rynek?
Wszystko wskazuje na to, że konsumenci coraz częściej kupują w małych i średnich sklepach internetowych. Zazwyczaj szukają oni alternatywy dla tanich rozwiązań. Produkty wysokiej jakości zapewniają wysokie marże, dzięki którym małe firmy mają szanse na utrzymanie się oraz dalszy rozwój. Struktura polskiego rynku e-commerce w najbliższych latach się nie zmieni, ale konsumenci coraz częściej będą wybierać jakościowe, autorskie produkty.
Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest proste. To trudny kawałek chleba - najważniejszy jest dobry pomysł, ale też wyróżniający się produkt oraz ciągła kontrola nad kosztami. Te są na szczęście niskie, bo założenie oraz prowadzenie sklepu internetowego jest nie wymaga dużych nakładów finansowych. Wystarczy kilkanaście tysięcy złotych na start, by rozpocząć sprzedaż. Jednak zanim zdecydujesz się na założenie własnego sklepu internetowego, stwórz i dopracuj biznesplan, a do tego wykonaj podstawowe badania rynku. Upewnij się, że twój produkt znajdzie klientów - zarezerwuj pieniądze na marketing, żeby skutecznie do nich dotrzeć!
Założenie sklepu internetowego jest bardzo proste. Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań takich jak Shoper lub WooCommerce na Wordpressie. To najtańsza opcja, choć nie jest ona pozbawiona wad. Możesz też zainwestować w usługi profesjonalnej agencji interaktywnej, która od podstaw stworzy cały sklep internetowy: https://www.solveit.pl/internet/strony-internetowe/.
Strona powinna być estetyczna oraz responsywna, co zapewnia lepszą pozycję sklepu w Google oraz zwiększa konwersję, a więc liczbę klientów oraz wolumen sprzedaży. Skorzystanie z usług agencji interaktywnej jest droższe od gotowych rozwiązań, ale w zamian wymaga mniej pracy, a do tego gwarantuje efekt dostosowany do twoich oczekiwań. Do tego w przyszłości możesz rozwijać stronę, dodając do niej kolejne funkcjonalności. To doskonała opcja dla osób, które chcą zaistnieć w branży e-commerce!