Władze Biłgoraja, jak również wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Lubelskiego zabiegali o ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych na terenie miasta. Sprawa wróciła po wybudowaniu obwodnicy północnej i ukończeniu przebudowy Al. Jana Pawła II - tras stanowiących naturalną alternatywę dla ulic biegnących przez centrum miasta.
Prośbę o zmianę organizacji ruchu wystosowali włodarze, burmistrz Biłgoraja przekazał odpowiednie pismo na początku grudnia, interpelację złożyła też Zofia Woźnica. - Oddanie do użytku obwodnicy południowej m. Biłgoraj w ciągu drogi wojewódzkiej 835 Lublin-Grabownica Starzeńska, łączącej się z obwodnicą północną m. Biłgoraj, było bardzo oczekiwane przez mieszkańców Biłgoraja. Wydawało się,że nowe, bezpieczne, dobrze oznakowane drogi, omijające miasto we wszystkich kierunkach, docenią nie tylko mieszkańcy, ale również kierowcy przejeżdżający tranzytem, a zwłaszcza kierowcy samochodów ciężarowych o dużym tonażu. Niestety, tak się nie dzieje. Mieszkańcy skarżą się, że nadal wiele ciężkich transportów odbywa się ulicami miasta, co również doprowadza drogi lokalne do dalszej dewastacji - napisała wiceprzewodnicząca Sejmiku.
Zgody na ograniczenie ruchu ciężkich pojazdów nie wyraził dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich. Władze miasta nie złożyły jednak broni, o czym pisaliśmy w artykule pt. Przepychanka z ZDW. Ciężarówki jednak nie pojadą przez miasto?. Na rozwiązanie problemu, poza mieszkańcami, czekały też zakupione przez Miejską Służbę Drogową odpowiednie znaki zakazu.
W tym tygodniu odbyło się spotkanie z szefem ZDW Andrzejem Gwozdą. Udział w nim wzięli marszałek Paweł Nakonieczny (odpowiedzialny z ramienia Zarządu Województwa za infrastrukturę), dyrektor departamentu infrastruktury Krzysztof Tajer. Samorząd Biłgoraja reprezentował wiceburmistrz Michał Dec.
- Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze, ale najważniejsze są ustalenia. Dyrektor Gwozda zrozumiał, że nie ma racji upierając się przy swoim stanowisku. Ostateczna uzgodniliśmy, że dyrektor ZDW przy pomocy samorządu miasta i powiatu biłgorajskiego opracuje nową organizację ruchu, tak aby TIRy wyprowadzić na obwodnice - poinformował w rozmowie z naszym portalem wiceburmistrz Biłgoraja Michał Dec.
Prace nad nową organizacją ruchu mają postępować szybko. Niebawem więc samochody ciężarowe nie będą mogły wjeżdżać do centrum miasta.
~ Kamil | Oceniano 1 raz +1
Nie głosowałem na obecnego burmistrza ale teraz mu szczerze gratuluję zaangażowa
|
~ And | Oceniano 6 razy +4
Dawniej to były kobiety, umiały się zająć domem i mieć pracę hobby, dzisiejsze damulki to tylko komórka, net , kasa i ihi hi hi na imprezach.
|
~ Tak trzymać gonić Targowicza | Oceniano 12 razy +6
Media na Zachodzie są zakłamane. Debata nad mediami w Polsce ma zakneblowa
Wczoraj na meczu Polska - Niemcy polscy kibice wywiesili transparen |
~ he | 0
Myślę że zatrzymają
|
~ ak | Oceniano 3 razy +1
Teleportac
Mogę nazwiskami jednych drugich a nawet trzecich d***połazó |
~ Rob | Oceniano 2 razy +2
Jaa, to chyba logiczne że buduje się obwodnicę po to , aby wyje... ruch z miasta, świętujemy
|
~ Szczebrzes | Oceniano 2 razy +2
Dokładnmie
Tak odcinek Gorajec - Szczebrzes http://www I należy oczywiście dodać, że to skutek tylko ruchu pojazdów osobowych busów i niewielkie |
~ XYZ | Oceniano 2 razy +2
Madrze prawisz abc.
|
~ abc | Oceniano 9 razy +7
Oczywiście
Trzeba wyrzucić wszystkie tek które nie mają potrzeby wjeżdżać do miasta. Obwodnice są przystosow Poza tym tu nie chodzi tylko o niszczenie ulic, ale też o komfort mieszkańcó Obwodnice są przystosow |
~ vbhfg | Oceniano 10 razy -6
To te tiry co jadą do biedronki nie niszczą ulicy a te co jadą dalej niszczą?To są inne samochody?
|
~ olo | Oceniano 7 razy +3
Zobaczymy jak będzie z egzekwowan
|
~ Ave-jaaa | Oceniano 1 raz +1
tiry na tory :) tirowki na dworce :))PKP
|
~ jbkhjuku | Oceniano 13 razy +1
Autobusy też niszczą ulice to czemu po mieście jadą?A straż pożarna też a betoniarki ?Po prostu róbcie lepsze ulicę a nie ciągle syf i remont po 2 latach,w sądach ktoś powinien odpowiadać za te remonty
|
~ ziom | 0
Plus za spostrzega
|
~ XXI | Oceniano 3 razy +3
BRW, Model, czy Polskone leżą w takim miejscu, że ich ten zakaz nie obchodzi.
Co do innych mniejszych fabryk/hur Od co najmniej 15 lat na Kościuszki jest zakaz wjazdu pojazdów powyżej 2,5t, a jakoś sklepy są dobrze zaopatrzon Po prostu pod zakazem wjazdu ciężarówek na rondach daje się tabliczkę: nie dotyczy zaopatrzen |
~ he | Oceniano 3 razy +1
Chodzi o ruch tranzytowy a nie dostawy do marketów, tranzyt będzie jechał obwodnicam
|
~ bhgh | Oceniano 9 razy -3
No a jak do marketów , do BRW i innych fabryk będą tiry jechać?Tel
|
~ to aż w hameryce czuć dym z sitarskiej | Oceniano 2 razy +2
.
|
~ lucy | Oceniano 7 razy +3
super że wreszcie spaliny trochę mniej będą nas podtruwać, oby jeszcze coś zrobili z dymami kominowymi a szczególni
|
~ abc | Oceniano 7 razy +5
Ta droga oczywiście powinna być przebudowa
Niestety sprawa nie jest prosta, bo sam remont mostu nic nie da (musi być zbudowana obwodnica Gorajca), ale to też za mało, żeby puścić ruch ciężarówek Niestety ani obwodnicy Gorajca, anie przebudowy tego odcinka nie ma w planach na najbliższe lata, więc raczej nie ma szans, żeby do 2020 coś się zmieniło. Jednak patrząc z punktu widzenia ruchu w mieście to ruch w relacji Frampol - Zamość przez Biłgoraj nie jest jakimś wielkim problemem, bo te auta nie wjeżdżają do centrum tylko wszystkie jadą obwodnicą północną. Gdyby droga Frampol - Szczebrzes |
~ rodowity biłgorajak | Oceniano 3 razy +1
i tak jak pod poprzednim artykułem napisałem że trza temu Gwożdziowi wpie..ol spuścić to zmieni zdanie no i co zwietrzył cykora
|
~ Andrzej | Oceniano 11 razy +9
Natychmias
|
~ no....... | Oceniano 4 razy +2
.
|