Od kilku miesięcy trwały starania władz Biłgoraja o wprowadzenie zakazu poruszania się samochodów ciężarowych po ulicach w centrum miasta. Alternatywę dały wybudowane w ostatnim czasie obwodnice: północna, Al. Jana Pawła II, czy ul. Poniatowskiego.
Do tej pory można było jedynie zachęcać kierowców ciężkich pojazdów do korzystania z dróg bocznych. Nie zawsze to odnosiło oczekiwany skutek. Dlatego postanowiono o konieczności zmiany organizacji ruchu. Były rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich, które raz dawały nadzieję na pozytywne rozwiązanie sprawy, innym razem oddalały możliwość wprowadzenia zakazu. Pisaliśmy o tym w artykułach pt.: Ograniczenia ruchu dla ciężarówek nie będzie Przepychanka z ZDW. Ciężarówki jednak nie pojadą przez miasto?
Teraz nie ma odwrotu. - Jest decyzja dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich wprowadzająca projekt stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach dróg wojewódzkich z drogami gminnymi i powiatowymi związany z wyznaczeniem przejazdu tranzytowego przez miasto Biłgoraj - mówi w rozmowie z naszym portalem Michał Dec, wiceburmistrz miasta.
- Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami wszystkie koszty związane z wprowadzeniem projektu ponosi samorząd Biłgoraja - poinformował w oficjalnym piśmie Andrzej Gwozda.
Celem opracowania jest zmiana organizacji ruchu wprowadzająca zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych do centrum Biłgoraja poprzez przekierowanie ruchu tranzytowego na obwodnicę północną i Al. Jana Pawła II.
Zakończone inwestycje spełniają wymagania techniczne do przenoszenia ruchu tranzytowego na trasie Zamość - Stalowa Wola, Zamość - Przemyśl i Lublin - Przemyśl. - Pomimo funkcjonowania wymienionych obwodnic kierujący samochodami ciężarowymi przejeżdżają przez centrum miasta, powodując degradację ulic i uszkodzenia budynków przez drgania towarzyszące tym przejazdom. W związku z powyższym zachodzi konieczność uporządkowania ruchu tranzytowego przez wprowadzenie dodatkowego oznakowania - pisze dalej dyrektor Gwozda.
W ramach przedmiotowego opracowania zaprojektowano zmiany w oznakowaniu następujących skrzyżowań:
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 858 (ul. Zamojska) z obwodnicą północną, drogami gminnymi (ul. Szwajcarska i ul. Poniatowskiego)
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 835 (ul. Lubelska i Al. Jana Pawła II) z drogą powiatową (ul. Stefana Batorego)
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 858 (ul. Krzeszowska) z drogą powiatową (Al. Jana Pawła II)
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 835 (ul. Tarnogrodzka) z drogami powiatowymi (Al. Jana Pawła II i ul. Motorową).
Zmiany w oznakowaniu polegają na wprowadzeniu ograniczeń tonażu znakami pionowymi B-18 (5t) z tabliczkami o treści "Nie dotyczy autobusów i dojazdu do posesji" na drogach prowadzących do centrum miasta i uprzedzeniu o tych ograniczeniach znakami F-6. Ponadto na skrzyżowaniach typu rondo zaprojektowano na istniejących znakach kierunki i miejscowości E-1 i E-2a piktogramy o treści "Tranzyt" oraz tabliczki o tej samej treści ze znakami kierunkowymi pod znakami E-3.
Termin wprowadzenia zmian w oznakowaniu przewidziany jest na luty/marzec bieżącego roku.
~ janosik | 0
To może teraz czas na rozwiązani
|
~ batorego | Oceniano 4 razy 0
A niby po co te ciągniki siodłowe tam jadą, czy nie po paliwo, które wcześniej dostarczył
|
~ a | Oceniano 4 razy 0
Po
|
~ abc | Oceniano 7 razy +3
Nie został usunięty samowolnie
Poza tym czy to jest tam aż taki duży problem? Mieszkam w tej okolicy i nie widziałem tam praktyczni Poza tym jak ktoś tam ma firmę i w związku z tym musi tam dojechać, to nawet jakby był taki znak, to bez większego problemu by sobie załatwił Ja jeśli już tam widzę ciężarówkę jakąś ciężarówkę to jest to ciągnik siodłowy, bez naczepy. |
~ Batorego | Oceniano 10 razy +6
A na ul Jagiełły znak, 5T został usunięty samowolnie bez żadnego polecenia przez MSD na prośbę jednego z mieszkańcó
|
~ j.w | Oceniano 9 razy +3
A po jakiemu języku to? |