Regały sklepowe służą nie tylko odpowiedniemu zaprezentowaniu towaru, choć jest to oczywiście ich podstawowa funkcja. To od odpowiedniego dopasowania regału do przestrzeni sklepowej i rodzaju sprzedawanego produkty zależy, czy produkty będą dobrze widoczne, czy będą zwracały uwagę klienta, w końcu - czy będzie on miał do nich łatwy dostęp. W wielu przypadkach klient nie tylko chce zabrać towar z półki i przejść z nim do kasy, ale najpierw do dokładnie obejrzeć, zapoznać się z różnymi jego wersjami. Regały sklepowe to więc również narzędzie do ekspozycji różnych wersji produktu (np. płytek ściennych, materiałów, śrub).
Rodzaje regałów sklepowychWybierając regał sklepowy trzeba pod uwagę wziąć kilka kwestii. Przede wszystkim powierzchnię samego sklepu, jego ułożenie, a także rodzaj sprzedawanych produktów. Należy również uwzględnić sposób poruszania się klienta po sklepie. Należy mu bowiem zapewnić maksymalny komfort - nie można więc sklepu maksymalnie zabudować regałami tak, aby klient się przede nie przeciskał. Kategoria regałów sklepowych jest bardzo szeroka. Obejmuje ona m.in.:
Jednym z najpopularniejszy rozwiązań są regały przyścienne i gondolowe. Pozwalają one zaoszczędzić sporo miejsca, efektywnie wykorzystać dostępną przestrzeń, a ponadto zapewnić klientowi odpowiednią przestrzeń do wygodnego poruszania się po sklepie. Połączenie regału gondolowego ze ścianką perforowaną pozwala na odpowiednią ekspozycję drobnych elementów, które zginą z oczu klienta położone na tradycyjnej półce. Innym sposobem ciekawej i prostej jednocześnie ekspozycji jest regał gondolowy z półką trapezową. Każdą z półek oczywiście można wyposażyć w listę cenową. Wybierając regał należy także pamiętać o ciężarze produktów. Jeśli ich masa jest zbyt duża należy albo postawić na inne rozwiązanie albo zamontować wsporniki podtrzymujące półkę wiszącą. Ekspozycja musi być nie tylko przejrzysta dla klienta, ale także bezpieczna. Zarówno właściciel sklepu spożywczego, jak i tego z artykułami budowlanymi powinien o tym pamiętać.