Skuteczność dotychczasowych działań marketingowych to kluczowy element, na którym możesz zbudować nową strategię i nowy budżet marketingowy. Działania, które przynosiły najlepsze rezultaty, powinny być kontynuowane, nawet w przypadku ograniczania kosztów. Kanały marketingowe o niewielkiej skuteczności mogą zaś zostać wstrzymane (przynajmniej tymczasowo, do ustabilizowania sytuacji finansowej w Twojej firmie).
Jak ocenić dotychczasowe działania? Najłatwiej będzie zrobić do za pośrednictwem panelu Google Analytics. Dzięki przedstawionym wykresom dowiesz się, jakie kanały generowały największą sprzedaż (lub inny rodzaj konwersji) na Twojej witrynie.
Oprócz realizacji celów konwersji, możesz prześledzić także inne wskaźniki. Wartościowych informacji dostarczą Ci przede wszystkim:
Uzyskane dane pogrupuj na kanały, którymi użytkownicy trafili na Twoją stronę. Będzie to dla Ciebie wyjście do opracowania nowego, pandemicznego budżetu marketingowego.
Po ustaleniu, które kanały, narzędzia i elementy strategii SEO najlepiej spełniają swoją funkcję, możesz podjąć decyzję o ewentualnych cięciach w budżecie. Rozwiązania, które powinieneś rozważyć, to:
Zaplanowanie odpowiednich działań marketingowych to nie lada wyzwanie - zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w swoich działaniach reklamowych lub w planowaniu, jaki budżet na marketing wygospodarować, zajrzyj na stronę adcookie.pl, gdzie znajdziesz wiele praktycznych porad.