Planujesz założyć swój sklep internetowy, albo już to zrobiłeś - co teraz? Jaki krok wykonać następnie? Jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiednio zastosowany marketing. Jak powinien on wyglądać? Wielu użytkowników Internetu sprawdza opinie zanim coś kupi, albo skorzysta z usług firmy. Naturalnie chcesz, żeby wybierali Twój sklep - w tym celu kup opinie google. To bardzo ważne, co internauci mogą przeczytać o Twojej marce w Internecie. Dlatego należy dbać o uzyskiwanie pozytywnych komentarzy dotyczących Twoich usług lub produktów. Istotne jest też, by wyglądały one jak najbardziej prawdziwie, zatem każde dobre słowo od Twojego klienta jest na wagę złota. Warto postawić też na odpowiednie reklamowanie w mediach społecznościowych.
Marketing szeptany można porównać do prywatnej rozmowy, w której jedna osoba poleca drugiej jakiś produkt. Zaletą tej metody jest naturalność przekazu. Jeśli to ktoś, kogo znamy osobiście i ufamy mu, istnieje większa szansa, że posłuchamy jego rady. Wpływ na użytkownika, który korzysta z mediów społecznościowych raczej w celach prywatnych jest zatem bardzo ważny ze względu na jego relacje. Bardzo owocne mogą okazać się także współprace ze znanymi twórcami internetowymi. Co ważne, istnieje możliwość zawarcia ich na zasadzie barteru, który w skrócie można opisać jako wysyłanie produktu z możliwością jego zatrzymania w formie podarunku za polecenie go np. na Instagramie, jeśli zostanie polubiony przez celebrytę. Marki wysyłają również takie prezenty bez nacisku by opublikować treści związane z nią samą. Warto wspomnieć, że wybierając influencera, z którym chcielibyśmy nawiązać współpracę należy wziąć pod uwagę nie tylko ilość obserwujących, ale także tematykę, jaką zajmuje się on na swoim profilu, ponieważ istotne jest aby była bliska Twoim produktom. Wielu z nich chętnie zajmie się płatnym lokowaniem produktu, co tworzy przekaz marketingowy bardziej subtelnym i dostosowanym do odbiorców, którymi są użytkownicy obserwujący influencera. Każdy, kto działa w branży zajmującej się promowaniem różnych usług oraz produktów potwierdzi, że bardzo ważne jest określenie kto jest Twoim potencjalnym klientem.
Bardzo ważne jest także to, żeby Twój sklep internetowy wyglądał profesjonalnie. Dodawaj wysokiej jakości zdjęcia produktów. Możesz wykonać je samodzielnie, albo zlecić tę pracę zawodowemu fotografowi, który oprócz dobrania odpowiedniego kadru zajmie się również obróbką wykonanych fotografii. Twórz odpowiednie opisy - krótkie, ale zawierające wszystkie najważniejsze informacje dla osoby zastanawiającej się nad zrobieniem zakupów w Twoim sklepie. Pomocne mogą okazać się w tym także opisy kategorii, które powinny być dłuższe. Należy sprawić, że internauta znajdujący się na Twojej stronie poświęconej danej kategorii będzie mógł porównać różne, aczkolwiek podobne produkty. Niezwykle istotne jest używanie słów kluczowych, aby Twoja strona pojawiła się jak najwyżej w odpowiedziach wyszukiwarki.