Inbound marketing nazywany jest również marketingiem przychodzącym. Polega na skłonieniu potencjalnego klienta, by to on nawiązał kontakt z firmą, która oferuje interesujący go produkt - nigdy odwrotnie. Marka może używać różnych metod, aby zwrócić na siebie uwagę klienta, ale na tym kończy się działanie reklamowe. Inicjatywa od tego momentu leży po stronie odbiorcy.
Zadaniem marketingu przychodzącego jest dostarczanie klientowi dokładnie takich treści, jakie on chciałby otrzymywać - wyjaśniających coś lub oferujących rozwiązania problemów.
W ramach strategii, jaką stanowi inbound marketing, możliwe jest nawiązanie z klientem długotrwałej relacji, której efekt odpowiada jego potrzebom, a dodatkowo - dla firmy być może przede wszystkim - przyczynia się do zwiększenia liczby konwersji na stronę. Dzięki temu, że firma na bieżąco reaguje na potrzeby klienta, on chce cały czas od nowa korzystać z jej oferty. Ponadto komunikuje się z firmą i otrzymuje odpowiedzi, które pogłębiają tę relację i w lepszym stopniu przekonują do skorzystania z danej usługi. Nie jest to jednak wprost nakłanianie do kupowania, a doradzanie, jaka opcja będzie najlepsza dla klienta i przeprowadzenie go krok po kroku przez procesy, które doprowadzą do poczynienia zakupu.
Inbound marketing w dobie zwiększonej potrzeby kontaktu międzyludzkiego to forma reklamy, która sprawdzi się w wielu sytuacjach. Jeżeli chcesz zdecydować się na taki rodzaj promocji swojego produktu czy usługi, Adnext.pl Ci w tym pomoże i doradzi, jak poprowadzić taką kampanię w naturalny i niewymuszony sposób.