Obwodnica Gorajca realizowana jest w systemie Projektuj i buduj za ok. 119 mln zł przez konsorcjum, którego liderem jest firma Antex II, a partnerem Mosty Łódź. Zadaniem wykonawcy jest zaprojektowanie drogi, uzyskanie decyzji ZRID oraz wybudowanie trasy, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie drogi. Rozpoczęcie prac budowlanych możliwe będzie po wydaniu decyzji ZRID.
Decyzja ZRID zatwierdzi podział nieruchomości oraz granice terenu przewidzianego pod budowę drogi. Dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości to także rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań. Postępowanie prowadzi wojewoda lubelski, a o szczegółach można przeczytać pod adresem: https://ww
Obwodnica Gorajca będzie drogą jednojezdniową, dwupasmową klasy GP o szerokości jezdni 7 metrów i długości 6,6 km. W ramach inwestycji powstaną też drogi do obsługi ruchu lokalnego. Planowane są trzy skrzyżowania skanalizowane, trzy przejazdy bezkolizyjne i most w ciągu DK74. Obcenie na tym odcinku "krajówki" obowiązuje ograniczenie tonażowe. Oznacza to, że kierowcy ciężarówek podróżujący w kierunku Zamościa, czy wschodniej granicy, zmuszeni są jechać drogą wojewódzką nr 835 i 858.
Zadanie realizowane jest w oparciu o rządowy Program budowy 100 obwodnic, z którego w woj. lubelskim planowanych jest siedem. Pięć z nich (Janów Lubelski, Dzwola, Gorajec, Szczebrzeszyn, Zamość), o łącznej długości ponad 40 km, powstanie w ciągu DK74, łączącej trasę ekspresową S19 w Janowie Lubelskim z przejściem granicznym z Ukrainą w Zosinie. Pozostałe dwie planowane są w ciągu DK82 (obwodnica Łęcznej) oraz w ciągu DK63/76 - obwodnica Łukowa. Obecnie trwa budowa obwodnicy Dzwoli. Pozostałych pięć inwestycji jest na etapie prac przygotowawczych.